Sign in to follow this  
Müller

Ce bine ar fi daca am achizitiona asa ceva!

Recommended Posts

Ce mama masii ca nu ma lasa sa postez un copy-paste de pe un site, citeste aici ca zice cum sta treaba: link

 

O sa luam initial 24 F16 block 25, dupaia 24 F-16 block 50-52, si in final 24 de F-35, moment in care primele 24 ies din uz.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda.. pai in loc de 24 cu munitie am lua numa 12 goale de aceeasi bani

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ce bine ar fi daca am achizitiona asa ceva!". Ar fi.... dar nu.

@ neamtu - din 3 motive:

1. JSF-ul (f35) inca nu e ...gata, desi e aproape (cand au hotarat ei achizitia, sigur nu era gata)

2. daca le iau noi, de gata, pe factura, ales bules shpaga, manarii, furt din banii statului, caci, dupa cum spune clar in articolul mentionat de Solozaur (pe care nu-l lasa sa faca copy/paste din cauza diacriticelor), la f16 trebuiesc "revitalizarea aparatelor, logistica necesara si pregatirea pilotilor" unde e rost de invarteli.

3. dintr-o absoluta durere in cur de soarta armatei romane, a aviatiei romane si a... Romaniei in general.

 

daca nu iese loveaua la baiatu... wtf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca F16-le e cel mai pizda multirole fighter de pe piata la ora asta. Gripen-urile, mirajele si eurofighterele, cu toate reducerile si offseturile oferite de ieuropeni nu se apropie nici macar pe departe de el ca numar de tari care l-au adoptat si folosit, ca experienta de lupta si fiabilitate.

Iar F35-ul e un vis frumos pentru orice armata, mult prea nou si mult prea scump pentru noi acum, dar probabil mai affordable in viitorii 10-15 ani cand vor astia sa-l cumpere.

 

In opinia acestui gras, afacerea respectiva ar fi trebuit facuta demult cu toata opunerea cuanei europa, ca nu ei intra in cacat daca are NATO nevoie de aviatia romana si MIG-urile noastre se prabusesc inainte sa decoleze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darph, sper ca nu vorbesti serios. Ca pasionat de aviatie, iti zic 2 motive:

1.Priza de aer la F16 e jos. Si e MARE. Cam cat un pat de 2 persoane de mare. Ok, gura mare si jos -->gunoaie in motoare, gunoaie in motoare-->naspa. RAU. Se fac bucati jucariile inainte de decoleze. Uita-te pe internet cum sunt pistele americanilor si cum sunt ale noastre. Aici si acum imi dau cuvantul, ori or sa moara piloti pe capete, ori o sa coste ora de zbor mai mult decat tot avionul, la cat de mult o sa trebuiasca sa fie maturata pista.

 

2.F16 prima varianta e total diferit de F16 ultimele versiuni. Si arata foarte bine pe ecran, insa ca avion este mediocru spre bun. Noi urmeaza sa luam niste harburi (vorba vine, oricum avioanele sunt ca noi dupa un numar de ore, pentru ca se inlocuiesc toate piesele cand ajung la orele respective) vechi, de generatie veche. Daca luam si noi unele mai noi, mai ziceam.

 

A ce miroase toata treaba? A jmen. Punct. Daca eram destepti, luam de la rusi si mai imbunam relatiile cu ei. Sau de la chinezi. Ca de luptat cu cineva, nu putem sa ne punem cu nimeni. Poate doar Bulgaria/Ungaria, dar d c draq ne-am lua de ei nu stiu.

 

Mai erau niste jmenuri cu Hummere, statii motorola si casti. Au venit Hummerele cu probleme la transmisie (nu inlocuisera uleiul la cutiile de viteze de 40.000 de km, masinile aveau 240.000 km in medie si schimbul trebuia facut la 200.000), statiile motorola se blocheaza la conditiile din Ro (deh, au nevoie de incinta cu aer conditionat, nu ca cele romanesti/rusesti vechi) iar castile luate de la americani erau tocite ca draq. A, si pretul era de "military aid", un stramos al lend-leaseului. Numai ca pentru fraeri.

 

Asa ca mucles, ati vrut nato, luati nato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti nebuna ma, cum sa luam avioane de la Chinezi? Ce avioane? Alea pe care ei le cumpara de la rusi ?

 

De la rusi mai inteleg, chit ca am oarecum ura pe ei (mi-au gonit familia de acasa din Bucovina, deh) dar de la chinezi?

Da, au si ei niste programe de dezvoltare, dar nu cred ca le cumpara pe alea Rusesti pentru relatii bune

 

In alta ordine de idei, tu chiar crezi ca tot NATO e plin de prosti? Statistic, nu e probabil. Ne luam noi tzepe, e vina unora de la ei, si a unora de la noi.

 

Bunul simt imi zice ca indiferent cu cine am fi aliati, cumpararea de tehnica de lupta ar fi la fel de paguboasa.

 

in afara de cazul in care noi, romanii, am devenii mai cinstiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 la rusteeze: F 16 pe pistele noastre nu suna prea bine. Nici F 35 nu e mai bun in cazul de fata. Mai bine luam niste Su-35 sau ceva de genu si le faceam upgrade de avionica. Asta era mai bine pentru noi dar la americani nu le-ar fi convenit afacerea asta asa ca o sa ne bage pe gat f 16.

Ar fi fost foarte bine si daca luam Eurofighter (48 avioane + program calumea de offset = locuri de munca si bani la romani) dar na ramanem la mig 21. Cred ca ai nostrii guvernanti asteapta pana pica toate si dupa aia o sa cumpere in graba niste parciuri vechi de F 16 si o sa platim pentru ele de ne sar ochii.

F 35 (ca sipasionat de aviatie) e un compromis care nu face nimica calumea si care o sa coste mai mult decat valoreaza in realitate.

 

Mai e o chestie acolo in articol cu cele doua coduri de conduita: la noi nu se pot aplica inca pentru ca ar incurca smecherii si asta nu ar fi bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in afara de cazul in care noi, romanii, am devenii mai cinstiti.

+1

sa macar puuuuuutintel mai cinstiti. cat de cat, acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusteeze in tot operational history-ul de pe net nu am citit de asa ceva. Sursa mea aici. Daca iti dai tu cuvantul sunt sigur ca israelienii, belgienii, chilienii, danezii, egiptenii, iordanienii, indonezienii, italienii, olandezii, norvegienii, polonezii, portughezii, coreenii de sud, turcii si restul natiunilor care zboara avioanele astea de cateva zeci de ani or sa le arunce la gunoi, ca doar e cuvantul tau aici.

 

A doua afirmatie a ta e halucinanta. Din punct de vedere logic. Daca inlocuiesti toate piesele intr-un avion vechi ai un avion nou. Si daca toate piesele se invechesc si sunt inlocuite, cum papucii mei luam noi niste harburi. Bine, vorba vine noi, ca tu nu iei nimic. MApN-ul cumpara niste avioane multirol dupa un plan de achizitii destul de strict pe care noi nu putem decat sa ne dam cu parerea. Problemele apar cand parerile sunt citite din ziare si de la TV, din niste surse de informare foarte sigure (analistii de serviciu, care au o parere despre orice) si ignoram dovezile evidente cu privire la cine si cum a folosit respectivele "harburi" si cate misiuni de lupta au in fata concurentei.

 

Orice miroase a jmen daca ai nasul plin de jmen. Am patit odata chestia asta cand am pus mana sa ma scarpin la cur si pe urma m-am scarpinat in nas. In toata casa mirosea a cacat. Apropos de cacat. Ce cacat sa cumperi de la rusi? Au mai exportat ei in ultima vreme avioane multirol de generatie 4 si 5? Daca da, unde ca vreau sa vad si eu. A... stai ca nici nu mai produc. Ma scuzi, n-am vrut sa deranjez. Defapt vorbim vorbe, rusii cumpara fregate de la francezi. Deci iti dai seama cat de bine stau fabricile lor de armament acum. Cu rusii ne-am imbunatati foarte mult relatiile in momentul in care isi iau labele de pe Moldova si se retrag din Transnistria, sunt singura tara din Europa care mentine o forta armata de ocupatie pe un teritoriu strain. Bine, e mult spus Europa, ca rusii sunt europeni cum sunt eu rahitic. De afirmatia cu chinezii nu mai zic nimic ca e asa de mult misto de facut de ea ca n-as termina nici pana maine.

Asa, reluand firul povestii noua nu ne trebuie avioanele alea ca sa ne batem neaaparat cu unii. De aia le zice multirol. Ca-s multirol. Pot efectua misiuni de supraveghere, de interdictie, de pulamea orice altceva decat futut bulgari in cur. Sau rusi. Noua ne trebuie avioanele astea pentru ca Mig-urile 21, asa upgradate si compliant cu NATO standards cum ar fi ele, nu pot sta in aer mai mult de 45 de minute si-s interceptoare, nu avioane multirol.

 

De restul nu comentez nimic ca nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nu sunteti sanatosi Ce sa facem noi cu avioanele (de la oricine ar fi)? Sa dam banii pe ele si sa rugineasca/cada la noi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomcat: Da, au si ei niste programe de dezvoltare, dar nu cred ca le cumpara pe alea Rusesti pentru relatii bune.

 

Si daca ar lua de la rusi ceva mai vechi, cum ar fi suhoi primul avion care a facut manevra cobra

tot ar fi mai bine decat jafurile de Mig-uri de acum. Au plecat baietii de la aviatie pentru ca nu vor sa-si mai puna viata in pericol, iar cei care au ramas isi fac cruce de 3 ori inainte sa se urce in ele.

 

@ Congo: Daca suntem in NATO este obligatoriu sa avem flota aviatica, nu este un moft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa se ajunga pana la urma sa avem si noi avioane "din astae moderne"...ori le cumparam ori o sa ne dea americanii rablele lor,decat sa le arunce la groapa de gunoi mai bine la noi,asa au facut si cu HUMVEE-urile,si mai noi cu MRAP-ul,care totusi este f bun pt amaratii din armata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de ce sa cumparam noi f 16 vechi? ca sa fim in ton cu lumea cand aproape toti operatorii de f 16 cauta sa le cam schimbe? In plus unde pana mea suntem... in Nord America sau in Europa? daca tot luam avioane "noi" hai sa fie chiar noi. Eu nu cred ca englezii si nemtii sunt tampiti de si-au facut Eurofighter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca nici o armata a unei tari ca America nu vor da cele mai bune avioane starinilor...evident ca le voir tine pentru ei...ei vor da la straini ori avioane slabe(grade B cu avionica mai slaba) ori avioane rulate f mult...(vechi) de care ei evident ca nu mai au nevoie. un exemplu frumos este cu migurile 29 ale irakienilor din `91 este adevarat ca nu puteau face fata la un f15(nici nu au fost facute penru asa ceva, ci sa fie echivalentul la un f16). In acest punct..Mig29 Fulcrum este chiar superior f16-ului din punct de vedere al manevrabilitatii. Si faza cu, cumparam acum f16 si ne vor da mai tarziu f35.... va mai trece multa apa pe dunare pana vom vedea vreuunu cu insemne romanesti pe el. De ce spun asta..deoarece acest avion a fost facet in "parteneriat"cu Uk asa ca noi vom fi ultimi din europa care vor prime asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, so in calitate de military flight sim nut care ma aflu, ma vad nevoit sa spun urmatoarele:

 

1) F-16 este intr-adevar un avion bun spre foarte bun, insa ce luam noi (sau ce ar fi trebuit sa luam) sunt versiunile block 25 care sunt inferioare ca si avionica versiunilor block 50/52 sau 60. Pentru o tara ca a noastra, F-16 ar fi o varianta f buna daca am fi avut inspiratia sa luam block 52, din 2003 americanii au inceput sa le monteze si JHMCS (joint helmet mounted cuing system) care permite pilotului sa se uite la o tinta si sa ghideze rachetele spre ea fara a mai fi nevoie sa intoarca tot avionul, plus ca datalink-ul si avionica sunt updatate in mod constant.

 

2) JAS-39 Gripen, este si el un avion bun, insa ca si service length si avionica e undeva la paritate cu F-16 Block 52, insa cu o autonomie de zbor mai mica (este facut de suedezi iar doctrina lor militara se bazeaza doar pe self defence) si incarcatura de asemenea. Sunt mai multe tari care le-au cumparat (Ungaria si Cehia din cate stiu) si care au mari probleme cu nivelul de "operational readiness" datorita costurilor mari de intretinere si problemelor legate de livrarea in timp util, precum si de lipsa banilor pentru un numar de ore de zbor care sa aduca pilotilor nivelul de experienta necesar.

 

3) F-35 JSF inca nu a intrat in serviciu. Proiectul e plagued with problems, de mai multe ori a fost in pericol de a fi abandonat datorita costurilor uriase. Ca si performante avionul este destul de slab, singurul atu care il are fiind tehnologia stealth. In afara ei, avionul are manevrabilitate slaba (cam cat un F-16), no supercruise ca F-22-ul (posibilitate de a atinge viteze supersonice fara a folosi afterburner-ele) si tot avionul este digitalizat si nu are back-up-uri analogice (one hit care sa iti buseasca sistemele electrice si nu mai ai control asupra navigatiei)

 

4) O alta varianta buna pentru Ro ar fi fost Eurofighter-ul, la ora actuala este cam the second best fighter in the world, dupa F-22 care e posibil sa ramana suprem pentru multi ani de acum inainte.

 

Just my 2 cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this