1góbé

Putere ajustabila pentru revolvere Dan Wesson CO2 de la ASG

Recommended Posts

In timp ce cautam o solutie pentru a reduce puterea revolverelor mele Dan Wesson 6", prin inlocuirea propulsiei CO2 cu green gas (vezi http://www.airsoftromania.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=9675), am reusit sa fac un downgrade de putere simplu, folosind in continuare CO2, fara modificari ireversibile la mecanismele interne si cu aspectul exterior al replicii intact. Defapt am gasit doua metode!

 

Prima metoda permite ajustarea continua si fina a puterii, atat in jos cat si in sus, cu un singur surub. A doua metoda e mai simpla, dar putin mai "butucanoasa".

 

PRIMA METODA

 

Cand am desfacut una dintre replici si m-am uitat mai atent la mecanismul de actionare al cocosului, mi-am dat seama ca, de fapt revolverul este pregatit din fabrica pentru a fi ajustabil.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Mai precis, ajustabil in sus: adaugand o piulita si un surub M4 in locasul special pregatit (asemanator surubului de strangere a capsulei CO2), puterea replicii poate fi marita cu precizie prin comprimarea suplimentara a arcului ce actioneaza cocosul. Cocos mai puternic -> mai mult CO2 eliberat de valva -> mai multa putere.

 

4.jpg

5.jpg

 

Piesa cea mai importanta ce ne intereseaza este acel bloc (aproape) paralelepipedic din aluminiu, cu o gaura intr-un capat (unde intra tija de actionare a cocosului, pe care este introdus arcul de potentiere). Dimensiunile sunt: 20 x 14 x 10 mm.

 

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

 

Practic, pentru a reduce puterea de tragere, trebuie relaxat arcul. Diferenta dintre comprimarea normala si starea relaxata a arcului este de 5mm, deci nu trebuie sa facem altceva decat sa micsoram lungimea piesei de la 20 mm la 15 mm. Apoi simplu, prin strangerea surubului de reglaj, putem mari progresiv comprimarea arcului (sau micsora prin slabire). Si voila, avem revolver Dan Wesson cu putere de tragere reglabila cu finete!

Totusi, pentru evitarea maltratarii piesei originale din aluminiu, am decis s-o pun la pastrare si sa confectionez alta piesa, cu lungimea de 15 mm. Eu am folosit aluminiu (o bucata taiata dintr-un conductor de aluminiu de inalta tensiune) dar se poate folosi foarte bine orice material prelucrabil si destul de rigid ca sa reziste la puterea arcului (plastic, fier, cupru etc.)

 

10.jpg

11.jpg

12.jpg

 

Dupa ce am taiat bucata de aluminiu la dimensiunile necesare (15 x 15 x 10 mm) si am finisat-o cu smirghel, am dat o gaura de 4 mm in pozitia in care este gaura in piesa originala (centrul gaurii la 7 si 4 mm de la margini).

 

13.jpg

14.jpg

15.jpg

 

Am gaurit piesa pe toata lungimea ei, apoi am marit gaura la 5 mm in partea opusa cam pana la 2/3 din lungimea totala. Acest lucru este necesar pentru a permite miscare libera a tijei in interiorul piesei.

 

16.jpg

17.jpg

 

Apoi, cu un bomfaier, am taiat unul dintre colturi, corespunzator piesei originale. Trebuie decupate cate 3 mm pe ambele laturi.

 

18.jpg

19.jpg

 

Pentru un sprijin ferm al arcului pe piesa, am facut o adancitura cu un burghiu de 7 mm peste gaura de 4 mm, numai cat sa intre si sa se aseze ferm o saiba M3 standard. Gaura saibei am largit-o cu un burghiu de 3.5, ca sa intre tija doar cu un pic de joc. Piesa finala arata asa (comparata cu cea originala):

 

20.jpg

21.jpg

22.jpg

 

Piesa fiind gaurita integral, este nevoie de un sprijin in partea de jos, unde o atinge surubul de reglaj. Am decupat din tabla de fier o bucata ce acopera exact capatul piesei.

 

23.jpg

 

Inainte de a instala noua piesa, este util sa fie notat cumva capatul piesei originale, pentru a avea ulterior o referinta pentru reglaj. Mai jos de acel reper este slabita puterea, mai sus este crescuta. Pentru asta am introdus piesa originala la locul ei si am zgariat vopseaua cu un obiect ascutit in dreptul capatului:

 

24.jpg

 

Nu a mai ramas altceva de facut, decat instalarea noii piese si reasamblarea replicii. Asa arata piesa noua introdusa la locul ei, reglata in pozitia originala:

 

25.jpg

26.jpg

 

Iata si replicile reasamblate, cu piesa noua instalata (manerele sunt scoase):

 

27.jpg

 

Dupa reasabmlare, am trecut la reglaj. Cum nu am (deocamdata) un cronograf, am apelat la cronograful saracului (cutii de cola/sprite: http://www.6mm.ro/6mm/arhiva/cronograful_saracului.html). Am reglat taria replicilor, astfel ca bilele trase (0.20g) sa treaca doar printr-o singura latura, deci sa obtin aproximativ 300 fps (puterea stock este suficienta ca bila de 0.20 sa gaureasca partea de sus a cutiei, deci are cam 500 fps!). Apoi am tras la tinta cu bile de 0.12 si de 0.20, in casa, de la 8 m (vezi poza de mai jos). Am reusit (tras din mana, cu coatele sprijinite pe genunchi) grupaj un de 8 cm cu bile de 0.20 si de 12 cm cu cele de 0.12. Cred ca este remarcabil pentru o arma fara hop-up. Cate o bila o mai ia razna din cand in cand, dar este mai mult decat acceptabil. Cu cat este mai slab arcul - deci puterea mai mica - cu atat grupajele devin mai mari si bilele sunt aruncate in toate directiile.

Supapa fiind deschisa mai putin, in plus am obtinut si o economie substantiala de propulsor: numarul de bile trase cu o capsula de CO2 a crescut de la max. 120 (stoc) la peste 250! Pretul de CO2/shot a ajuns astfel la cca. 1.4 bani (3.5 lei/capsula)! Daca luam 3000 de bile trase cu o butelie de GG la 1000 ml, la 45 lei butelia, pretul/shot este de 1.5 bani. Mai ieftin de atat este doar propanul la butelie...

 

28.jpg

 

Asadar, daca voi face vreodata conversia CO2->GG, va fi doar din curiozitate, sa-mi incerc mana si cu asa ceva. Doar ca e destul de complicata treaba cu instalatul supapei in corpul capsulei, acesta avand un perete mult prea subtire pentru a insuruba o supapa de admisie de incarcator GG.

 

In concluzie, am reusit ce mi-am propus original cu conversia CO2->GG:

- Putere redusa, potrivita si pentru CQB

- Costuri de operare reduse, comparabila cu a replicilor pe GG

- Menajarea internelor replicilor prin scaderea presiunii de functionare

In plus, am obtinut si putere ajustabila!

Un mic inconvenient este lipsa hop-up-ului, dar (din fericire) catarea din spate poate fi reglata foarte precis: e suficienta ridicarea elevatiei pentru a trage precis la 10 m.

 

Metoda descrisa aici probabil ca este aplicabila, intr-o forma sau alta, si la alte replici pe CO2: ideea este slabirea fortei cu care cocosul loveste valva de emisie.

 

Cateva sfaturi finale:

- Fiind foarte maleabil si lipicios, pot sa spun ca aluminiul este unul din cele mai nasoale materiale de prelucrat: se lipeste de scule si le uzeaza repede (pile, burghie, smirghel, polizor etc.)

- Surubul de reglaj se poate desuruba in timp, deci este indicata cumva asigurarea lui. Pentru acest lucru exista adezivi speciali (eu am folosit Bison Metal Lock) sau se poate folosi cu succes lac de unghii, vopsea acrilica, lac transparent, aracet etc.

- Unge cu vaslina sau ulei siliconic piesa nou confectionata, astfel va aluneca usor in locasul ei si va permite un reglaj mai facil.

 

A DOUA METODA

 

Aceasta metoda este mai simpla, dar mai grosiera si nu permite un reglaj fin. Pentru a reduce forta cu care este deschisa valva de emisie, este de ajuns introducerea unei saibe intre corpul acesteia si arcul de siguranta, ca in poza de mai jos. Cu o saiba M4 standard, cu grosime 0.8 mm, am obtinut o viteza de aprox. 400, conform cronometrului de Cola (gaurea, cu greu, centrul fundului), si am tras cam 240 de bile astfel. O saiba de 1 mm reduce prea mult puterea (nu penetreaza latura cutiei de Cola), iar bilele de 0.20 zboara cu bolta la 8 m. Deci o saiba ideala ar fi de 0.9 mm, dar nu am gasit...

 

Nu este o metoda perfecta, dar ca solutie simpla si temporara merge.

 

29.jpg

 

 

Happy modding, guys! Si bagati comentarii + idei, poate scoatem arma ideala pe codoi

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

o prezentare ca la carte, multumim!

nu s-ar obtine o reducere de putere si prin inlocuirea arcului cu unul mai slab sau mai scurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari.

 

Look, da, s-ar obtine acelasi rezultat. Orice replica pe gaz/co2 isi modifica puterea prin forta cu care lovesti supapa. Dar ce a facut el este perfect ajustabil, cu schimbat de arculete nu reglezi nimic, doar o faci mai mica/mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e material de 6 mm ... frumoasa treaba. Puterea prea mare era singurul inconvenient pentru care nu mi-am luat si eu un DW ... acuma poate o sa-mi iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule 1góbé, jos palaria si nota 100. Cred ca este cel mai reusit How to DIY pe care l-am vazut in ultima perioada si nu doar pe ASR. Sincere felicitari.

P.S./Off-Topic: Cine vinde ieftin un Dan Wesson? Vreau si eu, am boala de mult cu revolverele, iar tutorialul de aici m-a imbolnavit si mai mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte detaliate metodele, merci!

 

Ce-am mai gasit si eu:

Pentru a creste puterea acestui revolver exista pe niste site-uri un kit format din arc "pt tuning, inoxidabil", cheie pentru ventil, piulita/surub-inbus si manual...din ce vad arcul are doar 1/2 din spirele celui original.

 

La ce foloseste cheia pentru ventil? Se poate creste sau diminua puterea prin strangerea sau modificarea ventilului?

 

Pe unde gasesc un arc inoxidabil de genul asta?

 

din pacate nu pot atasa poza, sper sa mearga link-ul

2965237_4c9f75e8074fb.jpg

 

Pentru perioada jocurilor de Airsoft, adica in rest sa ramana arcul chiar mai strans decat in mod standard, s-ar putea strica ceva la revolver prin folosirea metodei cu saiba pentru reducerea puterii? merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru cuvintele de incurajare... nu m-am gandit sa fac nu stiu ce treaba monumentala, doar am vrut sa impartasesc o informatie, care poate fi utila unora. Mai ales ca modificarea nu este o munca care sa necesita scule, cunostinte si indemanare sofisticate. E doar un mod simplu si eficient. As fi curios de un downgrade de pistol semiautomat pe CO2. Acestea au si hop-up, deci precizia, teoretic, ar fi buna si pe distante mai mari. De exemplu un CZ75D BB sau un Steyr NBB...

Imi pare bine ca am reusit sa starnesc pe cativa dintre voi spre revolvere. Mi se pare mult mai interesant de ex. un joc pistols/revolvers only decat un joc gen "spray & pray" cu automate. Iar mie personal, revolverele mi se par cele mai "pistoale" dintre toate, tocmai datorita capacitatii scazute a incarcatorului: trebuie sa chibzuiesti si sa ochesti bine fiecare foc tras, altfel ai pus-o

 

@ccris: ceea ce ai gasit tu mi se pare ca este un kit de marire a puterii prin doua metode: 1. piulita si surubul sunt folosite pentru precomprimarea mai puternica a arcului de potentiere al cocosului (similar metodei de reglaj descrisa de mine); 2. arcul pare a fi un inlocuitor mai moale pentru arcul din valva de emisie - daca arcul valvei este mai slab, aceasta se va deschide mai mult si va lasa mai mult CO2 spre bila, marind astfel viteza initiala. Cheia speciala banuiesc ca iti trebuie pentru desfacerea valvei, ca sa poti scoate si inlocui arcul de valva original cu cel furnizat in kit.

Pe scurt, nu prea ai nevoie de acel kit, iti trebuie doar o piulita si un surub M4 pe care le montezi asa cum am descris in tutorial. De acolo poti marti progresiv puterea cu care ciocanul loveste valva. Vei avea putere mai mult decat suficienta (stock are deja 2 J!) Pentru a scadea puterea doar temporar, incearca sa folosesti saiba de grosime 0.9 (sau chiar 1 mm si cu arcul intarit). Fa o masurare pe cronograf sau cu o cutie de Cola, vezi ce poti sa obtii. Saiba nu prea deranjeaza la supapa, nu uzeaza nimic, nu cade (daca are diametrul de cel putin 7 mm) si nu poate strica nimic. Cocosul este din zamac, dar are incastrata o bucata de otel, care loveste defapt supapa (ma rog, arcul de siguranta pe supapa), deci ar trebui sa fie destul de durabil. Intarirea puterii arcului de potentiere nu cred ca poate duce la ruperea cocosului, acesta fiind turnat dintr-o bucata sanatoasa de zamac.

 

Defapt A TREIA METODA de reducere a puterii, pe care nu am trecut-o in tutorial, consta chiar in inlocuirea arcului din valva de emisie cu unul mai puternic - astfel cantitatea de gaz eliberata scade, in consecinta scade puterea armei. Doar ca e un mod si mai grosier decat cel cu saiba, fiindca arcuri de o putere potrivita sunt mai greu de gasit decat niste saibe. De asta nici n-am mentionat aceasta metoda in tutorial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scopul threadului de fata e sa micsorezi puterea unui dw, nu sa o cresti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce au construit in acest fel revolverul, insa una din motive ar putea fi uzura in timp a arcului, aceasta slabire putand fi compensata printr-o usoara comprimare. In rest nu ai nevoie de putere mai mare, nici macar pentru tras la tinta, daramite la joc. Am vazut personal ce urme lasa pe fatza o bila de 0,25 la viteza stock, trasa de la vreo 15 m cu un DW 6''. Urme e putin zis: vanataie si rana. Are putere de 2 J, putere de sniper! Iar varianta de 8'' e si mai puternica (2,5 J daca imi amintesc corect).

Nu inteleg la ce vrei sa-i mai maresti puterea. Ca sa ce...? Sa gauresti mecla vreunui nefericit la joc? Ca la tir peste 20-25 m oricum nu mai are precizie, neavand hop-up (cel putin varianta de 6'').

Revenind la chestiune, mecanismul de eliberare a gazului e foarte simplu la aceste revolvere, singurele probleme la putere mai mare ar putea fi uzarea prematura a arcului (fiind comprimat mai mult) sau eventual a valvei de emisie din cauza loviturilor mai puternice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vreau sa-i maresc puterea/eram curios ce s-ar putea strica la el(excluzand valva) , tinand cont ca este simplu construit/am citit pe unele forum-uri ca s-ar putea sa-ti ''explodeze'' in fata , ceea ce mi se pare o prostie/pentru putere mai mare poti folosi Umarex Ruger SuperHawk 8" 4J

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Felicitari si multumesc frumos pentru acest thread! Eu am de vreo 10 luni un DW-8" si vroiam sa-i scad puterea elegant, fara sa-i pilesc din cocos sau alte metode barbare. La chestia cu saiba imi pun si eu celebra intrebare "dar eu de ce nu m-am gandit la asta, era atat de evident!"; si puteam sa nu reusesc sa ma gandesc mult si bine de-acum inainte. Treaba cu reglajul insa... e cel putin fenomenala! Domnule, ma declar fanul tau!

 

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@le_cube Hehe, esti primul membru al clubului meu de fani, congrats Poate infiintam si o biserica si fondam o religie, ca treaba sa fie obla . Dar vorbind de danwessoane, l-ai pus pe al tau la cronograf? As fi curios sa stiu cat scoate unul de 8''. Asa, pt. cultura mea generala... Tre' sa fie a draq de "pishcacios".

Share this post


Link to post
Share on other sites
@le_cube Hehe, esti primul membru al clubului meu de fani, congrats Poate infiintam si o biserica si fondam o religie, ca treaba sa fie obla . Dar vorbind de danwessoane, l-ai pus pe al tau la cronograf? As fi curios sa stiu cat scoate unul de 8''. Asa, pt. cultura mea generala... Tre' sa fie a draq de "pishcacios".

Multumesc pentru primirea in fan-club. Pot sa mai invit un prieten care are un D Wesson identic cu al meu?

Pe cronograf nu l-am pus, dar cel de 8" cu modificarile tale ar trebui sa scoata practic oricat vrei intre 1.2 si 4 J.

Pentru distractia ta, poti sa vezi ce se intampla cu bilele din plastic de peste 0.25 cand tragi cu ele de la mai putin de 10m in tabla aspra de fier (de preferat cu o pelicula subtire de rugina), Vei fi placut surprins de rezultate, daca nu ai facut asta deja.

Ca si metoda "cronograful betivului", iti pot zice ca folosind bile de 6.00mm otel (rulmenti calibrati - probabil greutate in jur de 0.85g) da gaura prin ambii pereti ai unei sticle (goale) de sampanie de la 8m. Mai gaureste de la 10m cu plastic de 0.35 si cutii de vopsea, polistiren extrudat de 5cm, tencuiala, iar vara, daca-i pui luneta si o reglezi, gaureste muste mari de la 2 m.

 

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
am cantarit eu niste bile de otel (rulment) = o.93

Super! Nu stiu ce viteza aveau, dar pagubele erau mari; la fel si costul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut niste tinte tip "popper" si inainte am testat "efectul DW" pe diferite tipuri de tabla. Ce a patit bila e o chestie, da' sa vezi ce a patit tabla! Cea zincata de 0,4 este pur si simplu prea slaba. Nici cea de otel 0,5 nu e breaza. Am testat cu bile de 0,12 - 0,30 si toate faceau niste adancituri sanatoase trase de la 10 m (bineinteles, bilele se faceau praf la impact). Abia tabla zincata de 0,8 facea fasta fara urme (prea) vizibile, la putere stock. Si eu am DW de "doar" 6''.

Ai grija, ca bilele de otel o sa-ti futa tzeava (care e din aluminiu) in timp. Ar fi pacat de frumuseatza de scula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am facut niste tinte tip "popper" si inainte am testat "efectul DW" pe diferite tipuri de tabla. Ce a patit bila e o chestie, da' sa vezi ce a patit tabla! Cea zincata de 0,4 este pur si simplu prea slaba. Nici cea de otel 0,5 nu e breaza. Am testat cu bile de 0,12 - 0,30 si toate faceau niste adancituri sanatoase trase de la 10 m (bineinteles, bilele se faceau praf la impact). Abia tabla zincata de 0,8 facea fasta fara urme (prea) vizibile, la putere stock. Si eu am DW de "doar" 6''.

Ai grija, ca bilele de otel o sa-ti futa tzeava (care e din aluminiu) in timp. Ar fi pacat de frumuseatza de scula.

Hehe... teava n-are ca sa mai pateasca pentru ca nu mai am bile de otel (de fapt mai am 6, dar nu se pune). A insistat un prieten si chiar asta a facut, sa traga in portbagajul de la masina lui (renault clio) cu o boaba de otel de la cam 3 metri. Evident, n-a perforat, dar a ramas o "gropita" de incape mai mult de jumatate de bila in ea. Prin "bilele se faceau praf la impact" cred ca te refereai la propriu, pentru ca asa am vazut si eu ca se fac, de spui ca-i sare sau zahar pudra.

Am o teava din alama de MP5-uri care am cumparat-o mai demult special pentru DW si inca n-am apucat sa o prelucrez. Pe langa scurtarea cu approximativ 3 cm (din cate imi aduc vag aminte) si subtierea ei la varf (pentru arc) vreau sa-i fac un sistem de hop-up cand voi avea timp. Daca imi reuseste operatiunea, nu doar ca te voi anunta, dar ma bate gandul apoi la un PDI 6.01 ca sa folosesc luneta pe revolver co o mai buna precizie si la distante mai mari. Micro-Sniper!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca reusesti cu hopup-ul, fa un mic tutorial ilustrat cu poze. Iti dai seama ca m-ar interesa si pe mine si, foarte probabil, si pe ceilalti posesori de DW. Va trebui sa gasesti si o modalitate de a fixa cumva teava, sa nu se roteasca in teava externa, altfel guma de hop-up se va roti de la pozitia corecta in timp ce cureti replica. Eu o curat cu o perie circulara de curatat arme cu glont si, cand rotesc de perie, se roteste umpic si teava cu ea. Eu am vazut un fel de hop-up fix facut pt. DW dintr-o guma de garnitura, dar nu mi-a placut deloc metoda, mai ales ca nu oferea si o solutie, astfel ca teava sa ramana fixa pe axul ei, fara a se roti. Lipirea nu e o solutie, fiindca e nevoie de miscarea inainte-inapoi, pt. ca arcul s-o poata presa de gaura din butoias (pentru etansare).

Asteptam cu maaare interes hopapizarea danwessonului! Ce tare ar fi un snaipar din ala cu luneta si bipod Sau, ca sa fie porcu' si mai gras, ii pui o tzeava mai lunga ascunsa intr-un amortizor Ceva de genul:

dw_mod1.jpg

 

Dar se pare ca si altii (S&W) s-au gandit la asta:

bipod.jpg

 

Dushmanii moooor, cand ne descurcam mai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea curand nu se va intampla. Problema rotirii se rezolva prin lipirea pe teava interna a doua placute "de ghidaj" frezate putin sa capete curbura tevii si montate longitudinal. Si la amortizor m-am gandit, ca sa-i pot punea teava care o aveam stock pe JG M4 si care tragea foarte bine (a nu se citi "extraordinar", doar foarte bine). Problema care m-a tinut inca la distanta de acest proiect o reprezinta locul unde poti face sistemul de hop-up. Din pacate, eu vad spatiu suficient abia dupa tija de la butoias. Cu teava de 36 cm mascata de amortizor nu-i o problema ca ramane destul loc drept dupa. Mecanismul ar trebui sa fie unul de tipul colier cu surubul in jos, opus gaurii. Cel mai simplu este cu surubul (inbus) in lateral, dar nu-mi dau seama cat de mic si estetic poate fi,

Inca mai sunt in stadiul de cugetare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hello !

Dar oare cat poate fi marita puterea la un DW 8" fara ca acesta sa nu se strice ?

A incercat cineva ?

DA se poate fara sa se strice, trebuie doar sa comprimi un pic arcul, ii pui o piulita m4 la un capat al arcului si si obtii cam cu 10m/s in plus. Mai mult nu stiu ca tipul care a facut modificarea atat a marit puterea. Eu sincer nu recomand ca efectele pe termen lung nu se stiu. Dar daca vrei tu sa treaca o bila de airsoft printr-un perete de beton......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now