Rhyn0

The quest for realism- limitare de munitie

Recommended Posts

Vreau sa deschid o discutie asupra unui subiect la care ma gandesc de mult.. limitari de munitie/incarcatoare in jocuri.

Noi incercam prin airsoft sa simulam realitatea unei lupte/razboi( intr-un mod pasnic si distractiv) si totusi ignoram crunt un fapt care in viata reala are o importanta covarsitoare.. munitia. La ora actuala cred ca 90% din AEG-istii din romania folosesc hi-caps de 300 bile si mai mult.. si multi au macar 2, daca nu mai multe. Asta duce din punctul meu de vedere, la reducerea dinamismului unui joc, pt ca fiecare AEG are capacitatea de supresie a unei mitraliere usoare sau chiar grea.. Pauzele de reload sunt insignificante si la intervale asa de lungi ca nici nu se merita mentionate( cat va ia sa goliti un hi-cap?)..

Se pune accentul din ce in ce mai mult pe spray and pray si mai putin pe tintit corect, tactica, miscare, comunicare.. Din ce in ce mai mult vad/aud rafale interminabile.. cate o suta de bile trase intr-un tufis, cand o simpla schimbare de pozitie de cativa metri ar fi rezultat intr-un kill cu 5-10 bile.Nimeni nu se oboseste sa conserve munitia, pt ca nu are de ce.. stie ca are "gloante infinite" ca la cheaturile la first person shooters de exemplu.

 

Pe de alta parte inteleg criteriul financiar al acestui aspect de joc. Majoritatea armelor vin cu hi-caps acum, incarcatoarele sunt scumpe, greu de carat, greu de umplut in lupta.. balistica bilelor de airsoft e total diferita de cea a gloantelor reale deci trebuie mai multe bile ca sa lovesti tinta.. Nu zice nimeni sa jucam cu lowcaps(30 bile sau cat are arma respectiva IRL).. dar un medcap are intre 50 si 100 de bile si mi se pare mult mai realist( plus ca nu mai trebuie dat la rotita, nu mai zdrangane)

 

Mai e un punct aici.. rolul de support gunner. la noi nu isi are rostul, pt ca toti sunt support gunners. Dar, in situatia in care am incepe sa mergem mai spre real, si s-ar face trecerea la mi-caps( si de ce nu chiar si lowcaps pt evenimente speciale), ar putea fi unul sau mai multi jucatori desemnati de la inceput/echipa care sa joace cu Hicaps si care sa indeplineasca rolul de suport gunner-- foc de supresie.

 

Ar mai fi un mod sa tindem spre realism, si unul care cred ca ar putea fi foarte fun pentru toti, fara sa implice cheltuieli suplimentare.. doar bunavointa si ca de obicei, onestitate.. limitarea de munitie/joc

 

Aici dau doar un exemplu..

AEG- 200 bile

 

AEG desemnat support gun- 500-700 bile

 

Pistol- 100 bile

 

sniper( bolt action only)- 100 bile.

 

O sa gandesti altfel cand stii ca poti ramane fara munitie in timpul jocului.. o sa JOCI altfel.. ce poate fi mai palpitant ca spre sfarsitul unui joc mai lung, in timpul unei lupte sa ramai fara munitie.. sa lasi arma in sling si sa scoti pistolul? Sau incoltit intr-o camera sa te uiti in clip si sa vezi ca mai ai 10 bile si stii ca mai sunt 3-4 inamici?

 

Eu zic ca se merita incercat.. macar cateva meciuri pe zi.. cine stie, poate incepe sa placa la lume.

De dragul realismului, eu as fi dispus de exemplu sa-mi incarc clipurile de sniper cu 20 bile doar fata de 30 cat as putea..(asta in conditiile in care un aeg medcap are cam de 2 ori mai multe bile decat un incarcator real) sau de ce nu, 10 bile daca ceilalti joaca cu lowcaps.

 

Dupa cum s-a dovedit la ploiesti, incepem sa crestem in maturitate la nivel de comunitate. Parerea mea este ca daca nu tindem mai mult spre mil-sim, spre o mai mare asemanare cu realul, nu facem altceva decat sa ne jucam pac-pac printre blocuri cu niste tevi de cornete mai scumpe..

Nu trebuie sa fie ceva brusc, dar trebuie mers in directia asta..

 

Sorry de postul asa de lung, dar e o ideea care trebuia expusa pe indelete..

Astept pareri.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca este o idee foarte buna si specific ca ar fi perfect daca oamenii ar juca cu atatea bile pe cat sunt si in armele reale m4-ak 30(40) pistoale (10-15) asta ar fi ideal din punctul meu de vedere... eu sunt pentru mil-sim in toata splendoarea lui... 30 de bile per incarcator si iti iei cate incarcatoare vrei (sau iti permiti) desi nu am observat probleme financiare la participantii de la Ploiesti... In alta ordine de idei... colegul meu de "echipa" cobra s-ar putea sa nu fie de accord (avea 450 de bile la G$G Armament-ul sau)... cred ca cel mai democratic ar fi sa facem un poll... esti de accord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rhyno, no disrespect, dar ca jucator care a trecut si prin hicap si prin mid-cap, as alege intotdeauna un hi-cap intr-o lupta unde cover&concealment nu inseamna mare lucru. In primul rand, datorita faptului ca imi ofera siguranta ca nu raman fara bile exact atunci cand imi trebuie mai mult. Si pe urma pentru ca pot sa-l tin neincarcat si jocul urmator. Rar mi s-a intamplat sa termin un hi-cap intr-un singur joc. Stiu ca ti se pare ca astia cu AEG-urile fac spray&pray (unii chiar o fac din anumite considerente cateodata) dar la AEG-uri pe full-auto si tevi neupgradate, spread-ul la bile la peste 25-30 de metri e destul de mare, indeajuns de mare sa te faca sa nu nimeresti o tinta de dimensiunea unui piept, mai ales daca intervin si alte conditii precum vant, adrenalina, foc din pozitie incomoda samd.

 

Primul argument pe care il dai tu, ca pauzele de reload sunt mici, mi se pare irelevant. De ce? Pentru ca mie imi ia 2-3 secunde sa schimb incarcatorul la AK. Si in ambele incarcatoare + fastcharger am vreo 300 de bile, ceea ce echivaleaza capacitatea unui hicap.

 

Al doilea argument, ca lumea spreyeaza si nu gandeste mi se pare iarasi un pic fortat. Probabil ca atunci cand nu sunt obligati sa evolueze alaturi de echipele obisnuite, anumiti membri isi folosesc superioritatea conferita de AEG pentru a forta un kill fara a se expune prea mult. Ti se pare corect sa fortezi un jucator care e situat intr-o pozitie din care se poate trage asupra lui din mai multe parti sa paraseasca pozitia, doar ca sa flankeze un inamic? Mie nu. Daca poate sa-l scoata folosindu-si jucaria din dotare, de ce ar trebui sa se expuna inutil riscului. Intr-o astfel de situatie eu as face spray&pray si cu hicap si cu lowcap si cu midcap. Eventual as arunca si un pumn de bile sa ma asigur.

 

Si ca idee de final: daca ai juca cu AEG-ul ai observa ca 200 de bile sunt total insuficiente, indiferent cat de bun tintas ai fi. Doar daca joci pe single-fire si ai 3 adversari in echipa ailalta, ai sanse sa-ti ajunga munitia aia. Din experienta proprie, 300 de bile la un AEG sunt de multe ori suficiente, dar contra a adversari multi sau cu sorici gros, iti trebuie mai multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e o initiativa buna. Insa cred ca ar trebui sa incepem prin impunerea limitei maxime (la unele jocuri, mai realiste), la mid-cap (adica de ex. 50 de BBs pentru un MP5, incarcatoarele standard care vin cu Marui), nu la low-cap. Aici sunt doua motive:

 

1) costuri - o incarcatura de low-capuri bune e scumpe, iar alea de plaxtic care vin la bax sunt buggy.

 

2) realism... nu uitati ca gloantele reale nu ricoseaza din crengi de copac, nu le ia vantul dupa 20 de metri, si in realitate lumea se simte si striga luat nu mai trage mancatias de la primul glont, nu de la al treilea sau al cincilea. Daca scopul e sa obtii un anumit efect cu un incarcator (killuri, surpression fire), atunci imho mid-cap-urile sunt mai aproape de realitate decat lo-cap-urile.

 

PS. Oricum eu personal - si mai sunt si altii in aceeasi pozitie - nu joc cu hi-capuri (decat ca SAW eventual) pentru ca mi se pare de cacat sa dai de o rotita cand ramai fara bile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imi ofera siguranta ca nu raman fara bile exact atunci cand imi trebuie mai mult.

....

 

Primul argument pe care il dai tu, ca pauzele de reload sunt mici, mi se pare irelevant. De ce? Pentru ca mie imi ia 2-3 secunde sa schimb incarcatorul la AK.

 

 

Exact asta este scopul schimbarii bobo.. sa te lipseasca de siguranta aceea. Sa te faca sa schimbi un incarcator intr-un moment de respiro in timpul jocului pt ca stii ca urmeaza un asalt si in asta mai ai doar vreo 10 bile.. Sa te faca sa intrerupi focul alea 2-3 secunde ca sa schimbi clipu, exact cat ii trebuie inamicului sa ajunga la cover-ul salvator..

sa faca lumea sa traga burst de 3-5 bile si nu de 20-30 ca acum..

 

La propunerea cu limitarea de munitie, am dat doar un exemplu.. valorile se pot ajusta.. dar ideea este tocmai ca tu sa nu te simti tocmai comfortabil cu cate bile ai.. sa te faca sa-ti limitezi focul la chestii importante..

Cum ai zis si tu.. spreadul la AEG la peste 30 metri este destul de mare.. dar combinat cu "munitia infinita" asta indeamna la spray and pray.. adica tocmai tragerea de rafale monstruoase in afara razei eficiente "ca poate il loveste o bila" Dar daca ai sa zic 300 de bile max, iti mai arde sa tragi 30 poate poate l-o lovi una, sau le pastrezi pt cazuri in care, cum ai zis si tu.. un foc concentrat este mult mai eficient decat flancare si alte manevre.

E un inamic chiar in afara razei tale eficiente? Cheama dom;le sniperu sau DM-ul echipei sa-l neutralizeze..

Sunt 3-4 inamici dupa palcu' ala de boscheti care blocheaza asaltul? Cheama SAW-ul sa dea foc de supresie in timp ce restul echipei avanseaza..

De asta zic eu ca ar fi benefic pt joc in general..

 

Ca sa clarific.. Eu nu militez pt lowcap/realcap(30 bile aeg/12-15 pistol sau cat sunt in mod real) datorita limitarilor armelor si proiectilelor de airsoft. Cred ca Medcapurile care au aproximativ dublu fata de real life(60-70 bile pt arme care au 30 in realitate, incarcatoarele standard pt pistol, si 100-120 pt arme gen P90 care au 50 IRL) sunt suficiente, combinate cu limitari de munitie mai dure sau mai relaxate in functie de scenariu.

 

hai sa mai auzim pareri, nu fiti sfiosi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io cred ca te oftici ca tu ai sniper si toti au SAW-uri

 

Glumesc. Eu joc numai cu mid-cap-uri (incarcatoare standard de 68 de bile). Hicap-ul ce a venit cu carabina mea si-a gasit alt stapan de mult.

 

In rest, subscriu la opinia lui scytale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I think that before you bitch and moan about magazine capacity when it comes to realism, you should be more converned about the guy with the flecktarn trousers, sneakers, yellow T-shirt and G36 than anything else currently...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stick to the fucking subject jimmy or i'll make your posts dissapear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna initiativa Rhyno, cred insa ca suntem un pic prea retinuti. Eu personal as merge pe lowcaps la anumite evenimente, doar de dragul realismului. S-a pe acest thread pentru prima oara "mil-sim", hai sa incepem incet-incet sa facem si din astea, poate gandim un eveniment mai exclusivist mil-sim like, cu limitari de munitie, harti topografice, etc.

 

Personal eu folosesc doar midcaps, nu mi-a placut niciodata ideea de a da la rotita. Intentionez insa sa-mi achizitonez un set de incarcatoare low-cap in viiotrul apropiat (din cele de plastic sa pot sa le dau drumul din arma direct pe jos)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I think that before you bitch and moan about magazine capacity when it comes to realism, you should be more converned about the guy with the flecktarn trousers, sneakers, yellow T-shirt and G36 than anything else currently...

 

Ba va rog! I believe that's the "retired bundeswehr clerk on vacation but concerned about Romanian immigrants" look.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimmy, i mean it, please stick to the topic or i WILL take action. This topic regards the ammo limit aspect of realism in airsoft. I know you are one of the SAW wannabes (8 hicaps is it jummy??) and a realistic aproach would put you out of business, but trolling and thread hijacking is not the way to get your message across. You want to discuss improper clothing/camouflage? make a new thread. Insult me all you like but consider this the final warning.

 

Scytale that means you too ^^.

 

 

Back on topic:

Ce parere ati avea de o mil-sim day? Tomcat a venit cu ideea si mi s-a parut foarte buna.. Sa zicem o zi pe luna cand doritorii( maniacii) de realism sa se stranga si sa joace niste jocuri mai lungi.

Mai putem si sa incercam 1-2 jocuri pe zi normala de joc, dar atunci cred ca multi din cei care nu au interes pt acest gen de joc o sa strice atmosfera.

 

Am putea sa jucam intr-o sambata de exemplu..in felul asta nu "concuram" cu jocurile normale de duminica.. facem un scenariu lung, cu respawn, cu distanta de pornire mare intre combatanti, eventual un meeting engagement ca nici o echipa sa nu fie in avantaj ca trebuie sa apere.. limitam de comun acord munitia.. Ma gandeam ca la inceput putem sa acceptam si jucatori cu hicap daca nu au alte incarcatoare atata timp cat respecta limita de munitie.. sau daca au mai multe hicaps sa nu le incarce decat cu cate bile ar incapea intr-un medcap( daca au destule incarcatoare pt asta). In felul asta nu fortam pe nimeni sa mai cheltuiasca bani doar ca sa incerce modul acesta de joc..

Bineinteles ca apropriate camo va fi obligatoriu.. doar daca nu facem un scenariu care sa prevada in mod special oameni imbracati in civil..

 

Cum vi se pare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna bine ! As propune Balotestiul pentru asa ceva - avem spatiu mare de manevra acolo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau la Ganeasa (Miller, Spaz, Flatline stiu despre ce e vorba), padurea e mult mai mare).

 

Am putea sa ne gandim de asemenea la ceva la Monteoru, posibilitatile sunt mult mai variate!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jimmy, i mean it, please stick to the topic or i WILL take action. This topic regards the ammo limit aspect of realism in airsoft. I know you are one of the SAW wannabes (8 hicaps is it jummy??) and a realistic aproach would put you out of business, but trolling and thread hijacking is not the way to get your message across. You want to discuss improper clothing/camouflage? make a new thread. Insult me all you like but consider this the final warning.

 

Scytale that means you too ^^.

 

 

 

If only we had administrators like you around when something important actually does happen. You're missing the point just a little bit...

 

People here in all honesty seem to view airsoft as a poorman's paintball, which it is not meant to be. Hence we get everyone and his brother dressing up like Morandi and coming to games. How is this relevant you may ask, well, I'll tell you! You see, if you look at the cost of a hicap versus the cost of a standard cap magazine, you'll notice that the standards go for about $20 and hicaps for around $35. Now, when you take into account the fact that standards carry about 70 BBs, hicaps carry about 300. In essence, you can carry more rounds by spending less money. This is even more cheaper also when you factor in the real estate space you save in your vest by buying 3 hicaps instead of 12 standards. It's more a matter of money than anything else. Also, bear in mind that airsoft guns are not exactly the most precise things in the world resulting in alot of spraying and praying aswell as initial rounds used to correct your aim due to the fact that iron sights are almost completely useless. We haven't all got highly upgraded VSR10s you know.

 

My biggest beef with you is that you're more concerned about the functionality of the guns rather than the dude in the pink shirt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

actually you're missing the point jimmy, but thats because you don't speak romanian. Even in the opening post i stated that i understand that there is a money issue to consider.. mags are expensive, hard to carry. I also pointed out that airsoft guns aren't the most accurate things on earth and as such the realcap( 30 round) limit is a bit too much. In the last post i said that at first, hicaps will be allowed if the user only has those, as long as he respects the ammo limitations of the game.. so no one is pushing for more expenses until this type of play becomes popular and then hopefully the players will see the benefit of investing in some mags or a proper camo uniform so they can take part in these games..

 

Your points are valid and i understand them, but they have already been made.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurz, I agree with what you just posted in all honesty, trust me, I do! But let the man have his thing with midcap vs hicap and let`s open a thread dedicated to mil-sim games and let`s do it in english!

 

So, dude, open a new thread and mention it that it`s english only and I promise I`ll make sure it doesn`t go south!

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimmy, there are lots of valid reasons that people can bring up to play with hi-caps.

 

So what? If we make a Milsim Saturday once a month, there will be some limitations. You don't agree with them, don't come.

 

When I originally envisioned the idea it was meant to be more like a regular day of play but with this twist. It isn't meant to be an event and take lots of time to organize. That's why a location like Balotesti, nearby to Bucharest, would be more appropriate than Monteoru.

 

In romaneste, ziua de Milsim lunara nu se vrea un event cu tot tam-tam-ul si problemele de organizare. Din aceasta cauza ar fi de preferat locatiile aflate in apropiere de Bucuresti, pentru a putea veni-pleca fara sa pierdem mult timp.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

repet, ideea mi se pare excelenta. ramana sa ne gasim destui s-o punem in practica..

 

astept in continuare opinii in legatura cu limitarile de munitie la jocuri.. sunteti pro sau contra si din ce motive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aprob in totalitate ideea de mid-caps sau munitie limitata (fie ca o folosesti in lowcap, midacap sau highcap.

 

This is for the one and true infidel: I totally aprove the midcap or limited ammo ideea (either that you use the ammo in low cap, midcap or high cap mag).

Share this post


Link to post
Share on other sites

haideti sa vedem cam care ar fi niste limitari rezonabile de munitie pt fiecare clasa de arma.. eu as propune asa:

 

AEG: 300 bile- doar medcaps sau lowcaps

 

AEG desemnat SAW: 700 bile- are voie cu highcaps

 

Pistol: -ca arma principala: 100 bile

-ca arma secundara: cate incarcatoare ai.. maxim 75 bile.. in felul asta nu se "incurca" munitia de pistol cu cea de AEG.. practic iei pt pistol doar ce poti lua direct incarcat in el sau in spare clips

 

BASR( bolt action sniper rifle)- 60 bile

 

Aruncator de grenade-- si asa sunt putine si nu cred sa aiba cineva mai mult de 2 grenade deci nu cred ca e necesar sa le limitam

 

-Munitia intre AEG normale ( non-saw) sa poate fi transmisibila/luata de la "mort"*( daca omu are incredere sa-ti lase incarcatoarele sau bb loaderu cand iese de exemplu)

-SAW/ BASR nu pot sa dea sau sa primeasca munitie de la ceilalti

-Pt cei care au si AEG si pistol, nu folosesc munitia "de pistol" in AEG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum vb serios.. chiar sunt oameni care trag mai mult de 700 bile pe meci normal( nu includem aici ploiesti unde am fost foarte multi)??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.