Grasulas

Dezbatere schimbare metoda de cronografiere

Recommended Posts

Forma actuala din regulament :

 

"m/s (metri pe secunda)- se refera la viteza. In cazul nostru inseamna viteza cu care o bila de 0.20 grame paraseste replica de airsoft, cand are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectiva. Se accepta o abatere superioara TOTALA fata de clasa dorita de pana la 5m/s la 5 lovituri. "

 

 

Propunere

 

Consider ca a venit timpul sa trecem de la cronografierea in m/s cu bile de 0.2 la cronografierea in Jouli cu bile de 0.3g.

 

Ex: daca replica trage cu 135m/s cu bile de 0.3 inseamna ca are undeva la 2.76 Jouli care transformati in metrii pe secunda pentru bilele de 0.2 inseamna undeva la 166 m/s ... deci e bolt action class ..

 

fpschart.gif

 

De ce facem asta ?

 

Ca sa reducem numarul celor care folosesc efectul de Joule Creep in mod neintentionat dar mai ales intentionat. Deja sunt oameni care stiu exact ce inseamna Joule Creep si cu toate astea isi duc sniperul in maxim 170m/s cu bile de 0.2, teoretic 2.91 jouli, dar cand pun bile de 0.40 trag cu 3.7 joulie adica undeva la 215m/s.

 

Link explicatii Joule Creep

 

Multi nici nu au idee ca arma lor face joule creep, am vazut oameni care la cono aveau 110m/s cu bile de 0,2g si ei trageau in teren cu flat hop-up si bile de 0.3g cu 1.52jouli. Inchipuitiva cum e sa iei o bila dintr-un metru de la o replica P2, 123m/s mai exact ...

 

O sa fie confuz la inceput, vor comenta multi dar in timp ne vom obijnuii, nu e chiar asa de greu. La eventurile cu pretentii deja s-a trecut la cronografierea in Jouli cu bile de 0.3 vezi Milsimwest America, Ranger Spania etc.

 

Pentru organizator singurul lucru care se schimba e prezenta unui fps chart si faptul ca face crono cu bile de 0.3g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na, aici o sa fie de lucru. Ai dreptate cu vitezele si cu J Cr. Intrebare: de ce bile de 0,30. La DAC Deva, de ex se joaca cu 0,25. Mai sint 3-4 cu 0,28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilele de 0.3 sunt cumva la mijloc intre ce folosesc sniperii sau DMR-ii gen 0.36, 0.4 in unele cazuri 0.5 si restul puletilor care o ard cu 0.25 majoritatea si unii cu 0.28g ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grasulas, ai deschis cutia pandorei.....

 

Actual pe teren vei gasi asa : P1 - 1.4 jouli, P2 - 1.65 - 1.7 jouli, DMR - 2.4 - 2.6 jouli, sniper - 3.5 - 4.0 jouli.

Aceste valori se ragasesc frecvent pe teren in special la jocurile de padure si la eventuri.

 

Un sniper bolt action poate ajunge la 4.2 jouli fara eforturi prea mari cu bile de 0.45, sa nu pomenim de 0.50, asta cu max 174m/s cu bile de 0.20 gr.

 

Ma refer la replicile puse la punct pentru clasa aleasa. La aceste valori am ajuns facand teste pe diferite replici, AEG, spring, HPA si mii de bile trase pentru tuning si testare.

 

Domnii care se ocupa de replici stiu ca aceste valori sunt perfect valide, daca o sa confirme asta e partea doua.

 

Acum, cu aceste valori se joaca de ani de zile, putem spune ca nu au fost probleme majore, desigur, probleme pot aparea la orice viteze ai juca. Din cate am observat eu, cele mai multe puncte rosii si " ai de plm" apar la CQB din cauza MED 1m, evenimentele la jocurile de padure sunt extrem de rare, si acolo apar cand oamenii uita ca nu trebuie sa tragi 5 sec full auto.

 

Evenimentele in care au fost impicate sniperele sunt mai rare, totusi daca apar punctul rosu poate fi mai mare.

 

Daca doriti sa luati acel tabel cu viteze/energii adliteram o sa apara discutiile pe simplul motiv ca marea majoritate vor trebui sa isi modifice replica, viteza initiala cu 0.20 va fi mult mai mica.

 

Propunererea mea ar fi ca limitele in jouli se fie setate astfel incat trecerea de la un tip de cronografiere la altul sa nu fie foarte deosebita iar oamenii sa poata accepta schimbarea.

 

Pentru asta, ar trebui setate valorile putin mai sus decat acele valori din tabel dar putin mai jos decat avem acuma pe teren, tinand cont de greutatea cel mai des folosita pe fiecare clasa in parte. Astfel va trebui ignorata VITEZA si tinut cont de energia / clasa/ greutatea bilei folosite.

 

Cele mai des folosite bile pe clase ar fi :

 

P1 - 0.25 si 0.28 in functie de situatie

P2 - 0.28, 0.30, se foloseste si 0.25 dar depinde de jucator

DMR - 0.36, 0.40, in anumite cazuri 0.45

Sniper - 0.40, 0.45 si mai nou 0.50.

 

Presimt o discutie plina de pasiuni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum, cu aceste valori se joaca de ani de zile, putem spune ca nu au fost probleme majore, desigur, probleme pot aparea la orice viteze ai juca. Din cate am observat eu, cele mai multe puncte rosii si " ai de plm" apar la CQB din cauza MED 1m, evenimentele la jocurile de padure sunt extrem de rare, si acolo apar cand oamenii uita ca nu trebuie sa tragi 5 sec full auto.

 

Exista probleme si la padure, am fost arbitru la ceva eventuri nationale si am vazut cum se trage din MED pana sare sange ... La CQB nici nu mai vorbesc, acum incep sa il inteleg si pe cei care tipa ca 110m/s pt 1m e mult, normal ca e mult cand tu de fapt tragi cu 123m/s ,,,,

 

Daca doriti sa luati acel tabel cu viteze/energii adliteram o sa apara discutiile pe simplul motiv ca marea majoritate vor trebui sa isi modifice replica, viteza initiala cu 0.20 va fi mult mai mica.

Propunererea mea ar fi ca limitele in jouli se fie setate astfel incat trecerea de la un tip de cronografiere la altul sa nu fie foarte deosebita iar oamenii sa poata accepta schimbarea.

Pentru asta, ar trebui setate valorile putin mai sus decat acele valori din tabel dar putin mai jos decat avem acuma pe teren, tinand cont de greutatea cel mai des folosita pe fiecare clasa in parte. Astfel va trebui ignorata VITEZA si tinut cont de energia / clasa/ greutatea bilei folosite.

 

Personal sunt de parere ca trebuie sa fim transanti, ori vrem corectitudine ori o dam in balcanisme ... Decat sa mergem cu jumatati de masura mai bine o lasam asa si ne facem ca ploua si nu stim ce e ala Joule Creep. Pana la urma toti suntem dispusi sa acceptam energiile masurate cu bile de 0.2g nimeni nu a zis la vremea respectiva ba vedeti ca voi de fapt o sa trageti cu mai mult daca folositi bile grele... Cand eu m-am apucat de airsoft prin 2007 nici macar nu existau bile mai grele de 0.3g, cam pe vremea aia a fost inventat si SB 1.0 .....

 

Responsabilitatea noastra ca lideri e sa ridicam nivelul comunitatii acolo unde trebuie nu sa le facem pe plac sau sa le fie usor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parere personala, daca tot am dori sa mergem pe aceasta cale cu chrono masurat in jouli ar trebui sa fie o mica diferentiere:

 

Gen P1, P2 masurare cu bile de 0,25

DMR masurare cu bile de 0,30

Sniper masurare cu bile de 0,40

 

Asa poti sa aproximezi ce energie in jouli poate sa aiba o replica.

 

La eventuri sunt minim 3-4 chrono pentru masurarea replicilor.

 

La jocurile din weekend in comunitate unde se joaca 30+ cred ca se pot aduna 3 chrono daca este nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal consider ca P1 si P2 trebuiesc masurate tot cu 0.3g, am vazut destui care joaca P1 sau P2 cu R-hop sau flat hop si cu bile de la 0.28 in sus... ca cica e mai precisa replica.

 

Totusi 3 crono pt fiecare clasa in parte nu e constructiv, la un event cu 300+ playeri dabea faci fata la rush hour cu 3 standuri de crono ... inchipuieti ce inseamna sa faci crono dedicat pt fiecare clasa ...

 

Nu zic ca e perfecta propunerea mea dar e un balance intre principiul de baza al cronografierii, executie si realitatea din teren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru DMR si sniper este arhisuficient un stand, restul sa faca P1 si P2 cu 30. Daca o tot rasuciti mai stam 5 ani aici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpmdv atata timp cat P1. P2 face crono cu 0.3 nu am nici o problema ca DMR si Sniper sa faca crono cu 0,4g ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa stiu si eu avem sustinere pe o asemenea initiativa sa nu o propun la vot degeaba ca in ultimile 2 zile am auzit numai motive gen :

 

- in SB nu scrie nimic de jouli de ce vrei sa imi faci crono in jouli

- stiu ca sniperul meu cand pun bile grele trage cu 4J dar asa s-a jucat in ultimii ani si e ok

- de ce vreau sa schimb regula de cronografiere, ce au aparut probleme ??

- sau cea mai tare de ce nu am incredere in oameni si sa ii cred pe cuvant ca nu joaca cu bile mai grele decat alea cu care vin sa faca crono....

 

Putem alege in continuare sa ne facem ca nu stim ce e Joule Creep, ca nu e o problema, sa ne mintim ca avem stand crono desi stim cat de outdated si imprecisa e metoda verificari cu bile de 0.2 si incadrarea in functie de viteza.

 

Da putem sa facem toate astea si sunt sigur ca nu vor exista probleme majore, cel putin nu pe termen scurt, dar oare ne dorim sa fim o comunitate de ipocriti sau am uitat ca airsoftul e un joc de onoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa stea in picioare orice regulament propus pe ASR trebuie organizatorii de eventuri din Romania sa isi dea acordul si sa sustina ideea.

Overload, Blitzkrieg, Civil war, Desert storm, La revolucion, Lupta pentru codrii de arama, organizatorii Paro, etc. din pacate implicarea lor tinde sa fie spre 0, in orice dezbatere de regulament.

 

Daca in tara in unele orase vom face chrono pe criteriul jouli, ceea ce mi se pare de bun simt, dar la eventuri va fi conform s.b 1.2 atunci nu prea facem mare lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DMR la 158m/s esti sigur ca iti dorest asa ceva ... oamenii au probleme cu cei 15m MED actual crezi ca pot aprecia corect 20m sau 40m la bolt action 210m/s .... Eu unu zic sa o luam cu pasi marunti hai sa vedem daca lumea e de acord cu crono in Jouli, in ce mod si daca consideram ca trebuiesc schimbate clasele sa o facem separat ..

Share this post


Link to post
Share on other sites