Ghost Leader

Resurse GM // Licitatie

Recommended Posts

Resurse GM // Licitatie

 

source: http://www.6mm.ro/airsoft/arhiva/gm_res_licitatie.html

 

pentru a sparge gheata propun un prim material, aplicabil in organizarea unui eveniment de airsoft. ideea a fost implementata si calibrata deja la ultimele doua editii Ground Zero.

 

Este vorba de organizarea unei licitatii la sfarsitul evenimentului, in care sa fie puse la bataie toate/o parte din produsele obtinute din sponsorizari, care in mod normal ar fi fost destinate traditionalei trageri la sorti.

 

licitatie_g07_wp.jpg

Licitatie organizata la Ground Zero 7 // Walhalla Protocol - vezi toata galeria foto aici: https://picasaweb.google.com/110506873161005960270/G07WalhallaProtocol?feat=flashalbum#

 

 

licitatie_g08_zd.jpg

Licitatie organizata la Ground Zero 8 // Zulu Down - vezi toata galeria foto aici: https://picasaweb.google.com/110506873161005960270/G08ZuluDown?feat=flashalbum#

 

De ce sa fac o licitatie in loc sa merg pe clasica deja tragere la sorti? Pentru ca ating doua obiective muncind o singura data.

 

1. ma asigur ca produsele ajung acolo unde este reala nevoie de ele. Adica de cate ori nu am vazut cum cel care avea o Systema sau o alta replica de varf castiga premiul cel mare - adica o replica sau cel ce are deja vrei 3 lanterne Fenix, mai castiga inca una sau bilele de tracer merg la cineva care abia are bani de un pistol electric, daramite de tracer. La o licitatie, cineva liciteaza pentru un produs doar daca are nevoie de el.

2. ma asigur ca jucatorii se implica activ in realizarea misiunilor gandite de mine, stiind ca la final au sansa de a transforma "munca" lor in ceva care il pot folosi.

 

De ce trebuie sa tin cont?

 

In primul rand trebuie gandit un sistem prin care sa recompensez implicarea jucatorului. La Ground Zero folosesc bani ingame (keta: http://eveniment.6mm.ro/wiki/keta.htm ) insa pot fi folosite diamante (cum se face la Blitzkrieg) sau orice alte materiale, cu conditia sa ai suficiente pentru toti jucatorii.

 

Sistemul de recompensare pe care il aplic:

1. recompensta pentru participarea la misiune, indiferent ca a fost victorioasa sau nu;

2. bonus pentru realizarea cu succes a misiunii;

3. bonus pentru anumite roluri/sarcini specifice daca au fost realizate (ex: bonus special pentru inginerul EOD care a dezamorsat un IED / agentul care a facut X poze la zona de lansare a rachetelor / ect);

 

Jucatorii pot face bani si din schimb liber consimtit cu alti jucatori: bile/mancare/informatii/hardware contra moneda locala.

 

As evita jefuirea ingame. Insa aici ramane la latitudinea fiecarui organizator.

 

Pentru a motiva jucatorii, inainte de eveniment, public o lista cu toate materialele puse la licitatie si pretul de pornire al licitatiei pentru fiecare produs in parte. In felul asta jucatorul isi face un plan ca trebuie sa stranga minim X keta pentru a licita pentru X produs.

 

Daca am posibilitatea, creez undeva o zona in care sa si expun respectivele produse cu o eticheta pe care sa scriu pretul de pornire al licitatiei. Pentru a-mi usura munca, prefer sa merg pe denominatii mici (aici o sa dezvolt subiectul intr-un material separat privind dinamica financiara aplicata intr-un eveniment) carora sa le dau valorile echivalente in ron. Adica am o pereche de bocanci care in realitate costa 140 ron. Ei bine, pretul de pornire am sa il pun 140 keta. E mai usor si pentru mine, e mai usor si pentru jucator (in felul asta nu il fac sa se intrebe "Cat de multi Keta trebuie sa am ca sa fie multi?").

 

Licitatia propriu-zisa

 

Aici am nevoie de voce puternica sau cineva cu o voce puternica. Merge si megafon. Daca este si un ciocan cu care sa inchei licitatia e perfect.

 

Pentru ca licitatia sa fie cursiva, experienta m-a invatat sa incep cu produsele cele mai valoroase. In felul asta oamenii nu isi tin banii ingame pentru finalul licitatiei. Mentionez asta de la inceputul licitatiei, precum si felul in care ea va decurge.

 

Apoi cel care conduce licitatia prezinta produsul si pretul de pornire, dupa care intreaba "Cine ofera 140 keta pe acesti bocanci?". Dupa ce avem un ofertant, se intreaba din nou "Cine ofera 150 keta pentru acesti bocanci? " si tot asa pana cand avem un castigator.

 

Daca este un produs pentru care nu liciteaza nimeni, nu se insista, acesta e lasat pentru finalul licitatiei.

 

In loc de incheiere

 

Metoda este perfectibila. As aprecia sa postati gandurile si ideile voastre care pot imbunatatii acest moment din organizarea unui eveniment, urmand sa modific acest post cu ideile care apar.

 

Sper ca gasesti interesant acest material si ca ti-a pus rotitele in miscare. Astept parerea ta mai jos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

as adauga faptul ca ar trebui permis in joc orice schimb liber consimtit intre jucatori. bile/mancare/informatii/hardware contra moneda locala.

 

vine un satean si-mi cere tracerul plus 200 de bile pentru 1 ora si ofera 20 de keta. cadem la pace la tracer plus 100 bile plus un baton mars pentru 25 keta si informare daca da de inamici pe traseu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna idee !

 

Tot folosind modelul motivational mi-ar place sa vad bonusuri pentru misiuni cum ar fi: grenade , fumigene , mortiere, vreun saw sau o misiune ce include transport in spatele liniilor inamice.

( Ma intereseaza sa le pot folosi in joc nu sa merg cu ele acasa. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now