Malakh

proiect didactic, needs help

Recommended Posts

Salutare, salutare,

 

dupa ce am citit, recitit, memorat, uitat si recitit, cam tot ce e pe aci pe forum si prin alte parti despre probelme constructive de asamblare sau "rafinare", am decis ca e timpul sa cer ajutorul domniilor voastre.

 

problema/ problemele mea/mele o sa o/le detaliez mai jos dupa un scurt istoric, al unei replici pe care o sa o denumesc generic Frankenstein (o sa intelegeti mai jos de ce).

 

1 - am adunat din mormane de piese (literalmente), componentele pt o platforma M4 cqb, de la piesle mari de "caroserie" pana la ultimul surubel sau arculet.

2 -am asamblat replica bucata cu bucata, cu sudoare, frustrari si multe de FMM te arunc la gunoi

3- am bibilit la ASCU (dupa ce am reparat cutoff lever sensor) pt ca tragea un foc si se oprea(deoarece carcasa strangea sensorul de cutoff si ramanea blocat)

4 - am desfacut gearbox-ul de 415 ori deoarce am experimentat cu shimming-ul si bine inteles e una sa te uiti la 200 de tutoriale si alta e sa pui mana.

5- incetul cu incetul am depistat toate problemele generate de asamblarea unei replici din componente provenite de la 150-200 de producatori (nu cred ca am 2 componente de la acelasi producator ) ), am reusit sa o fac sa functioneze si atat.

6- dupa ce am facut-o functionala, fericire maxima trage in gol, superb, cand bagi bile insa se schimba ecuatia.

 

 

acum, dupa toate cele de mai sus (sper ca ati inteles de unde provine numele de Frankenstein ) )

 

problema/problemele mea/mele este/sunt urmatoarea/urmatoarele:

 

A- 1-2 bile se duc departe 30-40 poate chiar 50 m (nu vorbim de precizie si grupaj momentan, nu cred ca e cazul) urmatoarele bile cand la 8-max 10 m, indiferent de hop.

-schimbat nub deoarece parea sa fie prea mare si la zero galma ocupa o mare parte din camera

B - toate bilele se duc max 8-10 m, lipsite parca de energie (cad ca mustele ) )

- desfacut, verificat etanseitate grup de aer, (cap piston, nozzle ansamblu camera hop tinuta cu mana in GB, nu scapa aer, sau cel putin nu scapa aer atat de mult incat sa trang doar 8 m)

 

mai departe dupa ce m-am dat cu capul de pereti nestiind unde sa ma uit m-am gandit sa scriu aici, poate e vreo chichita gen (vezi problema lui Olfs care avea ASCU in mod programare ASHU si nu tragea decat un foc, alta chestie care mi-a dat bataii de cap)

 

uitandu-ma asa ca vaca la lucerna, am observat urmatoarele:

1 - cand e motorul scos sau pana la primul foc , nozzle-ul sta iesit din GB sa zicem 20 mm, dupa primul foc pozitia acestuia este cu vreo 5 mm mai in spate.

2- daca tin mana sau alt obiect la distanta de 20 mm cand trag nozzle-ul nu pare sa ajunga la punctul lui maxim (punct care face si etansarea cu guma de hop, implicit ar putea fi una din cauzele pt care Frankie trage doar 8 metri.)

 

acu intrebarile mele sunt:

- de ce sta nozzle-ul in spate si de ce nu ajunge pana la capat cand tragi? (in conditiile in care tappet-plate-ul are lungimea corespunzatoare)

- de ce pare sa ramana arcul tensionat dupa ce tragi chiar si pe single cu ASCU montat, spun pare pt ca poate ramane tensionat doar tappet-plate-ul, desi ma indoiesc.

- de ce cand scot motorul, pare ca se detenisioneaza GB-ul si nu mai ramane nici un arculet in tensiune?

 

si intrebarea care are si raspuns si pe care cu siguranta o sa o puneti si voi la un moment dat - DE CE DRACU NU O DUC LA UN AIRSMITH? )

R: Pentru ca este un proiect didactic in care as vrea sa invat what makes it tic, astfel cand o sa pun mana pe replica cu care joc in mod curent sa nu fie nevoie sa experimentez pe ea.

 

una peste alta domnilor, daca sunteti amabili sa veniti cu o idee cu un sfat sau cu un sut in fund (a.i. un pas inainte), va rog nu ezitati.

daca detalierile mele nu au fost sficient de "detaliate", va rog nu ezitati sa-mi adresati intrebari specifice , astfel incat sa va pot da un raspuns mai exact si intr-un final sa ajung la miezul problemei.

 

tin sa va multumesc anticipat pe aceasta cale indiferent daca o rezolvam impreuna sau nu.

 

L.E. l-am postat aici, deoarece consider ca momentan este un DYI, pana in faza in care are nevoie de solutii pt "rafinare" si poate ma ajuta un admin atunci sa il mult in /probleme si solutii/, sau daca trebuia postat acolo, rog un admin sa ma ajute acum cu mutarea lui unde trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ce teava folosesti: lungime, diamentru interior?

2. Ce cilindru folosesti: standart/boreup, neportat/portat si la ce distanta de cap cilindru?

3. Mai ai inca foarte mult de studiat.....

4. Nu te descuraja!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

teva e stock undeva la 300 mm (nu am masurat-o)

cilindru standard NU BU portrat la aprox 70 % din distanta(un singur port)

stiu ca mai am de studiat, asta e si scopul.

iar asta cu descurajarea nu e cazul, am stiu de la bun inceput in ce ma bag, dar trag tare pt ca sunt destul de tehnic si in general repar cat tot pe ce pun mana. imi lipseste doar experienta, experienta care de cele mai multe ori o dobandesc prin trial and error.

 

personal nu o lua in nume de rau, cred ca problema e mult mai "primara" decat cele enumerate mai sus, (astea cu fi teava, raport lungime teava si volum aer din cilindru, cred ca tin mai de graba de bibilurile de final, fata de: trag 10 m, cred ca arunc cu mana mai departe si mai tare)

 

multumesc de suport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa verifici etansarea cu ansamblul hopup, fa testul cu hartia (a mai fot explicat pe undeva prin forum):

- tai o bucata de hartie care sa intre in magwell

- o asezi peste gaura pe unde intra bilele in hopup

- tragi. Cu replica intoarsa invers, evident. Invers adica cu magwell-ul in sus.

1. Hartia se misca foarte putin spre de loc => etansare buna intre nozzle si guma de hopup.

2. Hartia zboara de la locul ei... varianta cealalta.

 

Daca ai dat de varianta 2:

 

Desfa gearbox-ul si verifica ca tappletplate-ul sa aibe cursa maxima: de la lipit de carcasa gb pana la lipit de capul cilindru.

Mai poti "castiga" un mm subtiind partea care tine nozzle-ul, in asa fel incat sa nu deranjezi canalul in care sta. Nozzle-ul.

Verifica etansarea in pozitiile extreme ale cursei nozzle-ului.

 

Daca toate astea sunt ok, treci la camera de hop. Eventual schimba guma cu una mai tare.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

super, incerc imediat ce ajung acasa si revin cu feedback.

thanks Ghost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am efectuat testul cu hartia. Nu se misca deloc sau a proape de loc(cred ca se misca doar de la diferenta de presiune facuta de nozzle cat se misca prin hop-up.

acu am bagat bile cu mana in hop si cu capul in jos bilele se aud departe in blocul de vis-a-vis aprox 15-18m aproape dublu fata de cat tragea la ultima proba

maine reiau testele pe lumina pt a vedea cat de departe se duc bilele cand le bag cu mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fericitule. Ai eliminat o gramada de probleme.

Altele...

1. Nub-ul e la locul lui... presupun.

2. Ai silencer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa simplificam treaba:

Bila intra in camera de hopup.

O impinge nozzle-ul la locul ei, nozzle-ul ramane pe loc.

Vine jetul de aer, bila pleaca, se freaca de guma in dreptul nub-ului, primeste o miscare de rotatie si s-a dus.

In cazul in care totul e in regula in spatele nozzle-ului si la etansarea cu guma de hopup... mai ramane ansamblul de hop sau calitatea bilelor.

La ansamblu de hop poti face asa: teflon mod, ata dentara mod, vezi calitatea camerei (sa nu ai bavuri pe interior). Daca iti intra prea lejer teava+guma in camera mai pui niste teflon. Dupa ce ai ansamblat camera vezi ca guma sa nu fie deformata (rezulta inconsistente). Apoi verifica ca ansamblul teava+camera sa culiseze liber in upper (cand apesi, trebuie sa revina fara sa agate). Daca simti ca ai joc intre teava interna si cea externa mai pui o spirala de banda izolatoare pe teava interna. La orice remontare (cand crezi ca e gata) refa testul cu hartia.

Daca toate astea sunt ok si replica tot nu merge cum trebuie... astept info.

 

Disclaimer: ceea ce scriu aici trateaza-le ca pe niste informatii, nu ca sfaturi. Eu nu sunt airsmith, doar ca mi-a placut sa umblu prin replicile mele si asta e rezultatul experientelor si a experimentelor proprii.

 

IMPORTANT: poate ca ar fi util sa incerci si alte bile, vezi daca se schimba ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun,

 

am reluat testele astazi:

 

- primele teste, primele 2 bile se duc cat de cat drept restul piua, 8-10 m, dupa care cad, (am observat insa ca aveau o traiectorie foarte dubioasa, mult in sus dupa care picau ca migurile)

- desfacut ansamblu hop, scos tot teflonul de pe guma si pe unde mai era el, schimbat nub cu unul mai mic (home made)

- acu pare ca se infunda teava, 2-3 focuri in gol dupa care ies 2 bile pe teava (tre sa fac rost si de alt mag pt teste)

- dupa alte focuri trase cu magul impins usor in sus, face feed normal 9 din 10 focuri si dupa iar se infunda, (scot mag, trag in gol ies bilele infundate si iar trage bine 9 din 10)

- o alta observatie dupa studiere atenta a gumei, am obs ca marginea aia fina unde intra nozzle-ul este pe alocuri ciupita (nu pare sa fie ciupita buza gumei ci mai degraba un fel de bavura din turnare), mai am nishte gume pe acasa cu care sa experimentez insa sunt destul de subtiri si nu se fixeaza ansamblul teava+guma in hop, decat cu mult teflon

 

de mentionat ca atunci cand trage, la 15-18 m, trag intr-o cutie postala aprox 15x20 cm cam 9 din 10. (se aude destul de tare cand loveste cutia, diseara o pun pe chrono sa vedem ce iese din ea)

 

PS - fara legatura cu cele de mai sus, am citit la un moment dat ceva legat de turbulentele create la gura tevii interne, tinand cont ca teava mea interna iese cam 2 cm, din teava externa si ajunge undeva pe la mijlocul ascunzatorului de flacara, mi-a trecut o idee prin cap:

 

- din cate stiu (sper sa nu gresesc) la armele cu glont una din functiile ascunzatorului de flacara este micsoreze turbulentele generate de expansiunea gazelor in teava. si daca e asa ma intreb eu, nu cumva putem folosi acelasi principiu si la alea noastre??

tinand cont ca la noi sunt mult mai mici (turbulentele) iar distanta pana la partea utila a ascunzatorului de flacari este destulde mare, nu ar fi o idee interesanta sa folosim o teava un pic mai lunga.

vezi foto mai jos:

https://www.dropbox.com/s/l96yxc4cpuesvc4/IMAG0147.jpg?dl=0

e doar o intrebare, bazata pe o supozitie nefondata )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flash hider-ul in airsoft e de ordin pur estetic.

Mult sus dupa care pica inseamna overhop.

In faza asta chiar ti-as recomanda sa mergi la unul care stie ce face si are chef sa iti explice. In 1 ora inveti mai mult decat in o luna de discutii pe forum. Si e si mai ieftin, la final. Apoi comunici concluzia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cel mai probabil o guma de hop stricata, prost montata, sau un nub de hop stricat/prost montat. Incearca cu o guma/nub nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum au spus deja baietii, am patit problema cu 2 bile si eu. solutia a fost simpla - schimbat guma. conteaza si bilele destul de mult sa stii

Share this post


Link to post
Share on other sites

long story short, e ca si cum as incerca sa diagnostichez o steatoza hepatica si un trombembolism pulmonar prin telefon.

multumesc pt ajutor pana aici, ceva imbunatatiri fata de momentul cand am bagat-o in husa ultima oara se vad, am senzatia ca sunt pe ultima suta de mertri pana in faza de fine-tunning.

 

revin cu update-uri pe masura ce descopar lucruri.

 

L.E. bilele sunt G&G 0.28 - acelasi bile pe care le folosesc in CM048 si in Ares Amoeba, ambele cu rezultate foarte bune pe "campul de lupta"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flash hider-ul in airsoft e de ordin pur estetic.

 

pai:

O simpla coroana in capatul tevii scapa turbulentele in afara traiectoriei bilei. De fapt, am vazut ca tevile de calitate au deja coroana, s-au prins si ei probabil. Poate scapa si de portarea inutila...

 

de aci a plecat idee mea, la fel ca multe alte lucruri care "orneaza" replicile noastre flash hidderul este decor..... era doar o idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astalec vorbea despre cu totul altceva acolo.

Tu nu esti inginer, nu-i asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba da, constructii masini unelte (da lucrez in advertising )), eu am luat doar o bucatica dintr-un intreg, dar am inteles, sau cred ca am inteles, am citit multe alte postari despre turbulentele create la gura tevii si cum au facut unii coroane in trepte si au experimentat cu diverse taieturi in unghi la gura tevii sau alte gauri la capatul tevii, etc samd

 

eh, asa cum am spus era o idee..... o dezvolt singurel si daca ajung la ceva rezultate concludente promit sa le comunic )

trial and error, ca nu depinde viata nimanui si iti permiti sa faci greseli (poti doar sa pierzi timp si bani ))

Share this post


Link to post
Share on other sites
era o gluma

Hahahahhaahahahahhaha nu am privit-o ca pe o gluma, insa nici ca pe o rautate.

 

L.E. oricum am facut pasi mari zilele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai putea fi de la mag-uri daca zici ca iti merge cand le pui cu mana.

 

Mie mi s-a intamplat pe o replica Classic Army daca foloseam magazii de la alti producatori sa imi impinga camera de hop-up cu cativa milimetri in fata (spre teava) si din cauza asta sa pierd compresie foarte mare. Magaziile de la producatori diferiti pot avea gaura pe unde ies bilele la o distanta diferita cu 1-2mm (tolerante diferite) si sa pierzi compresie pe chestia asta.

 

Mai ales daca ai facut-o pe bucati, ai grija sa ai un arculet puternic care sa iti impinga camera de hop spre nozzle.

 

Incearca sa te uiti prin usita prin care reglezi hop-ul cum se aliniaza camera inainte si dupa ce bagi magazia. Daca e la distanta de gearbox dupa ce ai bagat magazia, e posibil de aici sa fie problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot a trecut ceva vreme de cand surubaresc printre picaturi la Frankie, m-am gandit sa vin cu update-uri la ce s-a mai intamplat ca tot nu i-am dat de cap ), dar sunt, zic eu pe drumul cel bun.

 

M-am apucat si am pilit la un moment dat tappetplate-ul, la sfatul unui coleg de pe ASR, jur ca nu mai stiu cine (de solutia asta parca mai citisem ceva pe ASR, deci suna a idee buna) dupa ce am pilit eu cam 0.5 mm la partea din spate si un pic din fata, rezultatul duble-feed la aprox 9 din 10 focuri, nu se mai infunda nu mai facea miss-feed

asta a fos momentul de "evrika", gata stiu unde e problema, tre sa cumpar un nozzle mai lung, in consecinta, dupa ce am masurat prost nozzel-ul pe care il avea (20.4 mm, eu am masurat 21 mm), (am constatat ca e sublerul defect si are o abatere maricica) am cumparat nozzle de 21.4 si am zis: - gata cu asta merge ), ghiciti ce, no feed.

 

Am remasurat nozzelul inital si surpriza 20.4 mm (moment in care am si realizat ca e sublerul "hot"), - gata acuma stiu tre sa imi iau nozzle de 21 mm, ghiciti ce, still no feed,moment in care mi-am smuls juma de par din cap.

Ca sa nu mai desfac iar GB-ul, am pus intre camera de hop si GB, un distantier din PE (polietilena) de 0.5 mm, rezultatul feed OK, (doar de proba am pus distantierul)

 

acuma, dilema este urmatoarea: sa cumpar un tappet plate nou (ma rog nemodificat si sa folosesc nozzelul din aluminiu cu oring pe care l-am cumparat - 21 mm)

sau

sa mai pilesc un pic din tappet plate si sa folosec nozzelul initial din plastic cu oring 20.4mm , dupa socotelile mele ar trebuie sa mai iau din el cam 0.1-max 0.2 mm.

 

dupa faza asta, promit sa trecem la camera de HOP ), dar va jur, ca am desfacut GB-ul asta de atatea ori incat imi vine sa vars numa la ideea de a il mai desface inca odata, ba chiar ma gandesc sa il las asa cu distantierul ala intre hop si gb. singurul lucru care nu ma lasa sa fac asta e senzatia ca o sa-mi genereze probleme la etanseitatea intre nozzle si guma de hop.

 

Cumpar Rabdare, daca are cineva de vanzare, va rog sa ma luati in calcul, ca eu mai am putina, pe fundul caldarii )

 

Apropos, daca are cineva un tappet de M4 de care se poate lipsi, dau 1-2-3 beri reci pe el ) strict in scop didactic, berile

 

multam anticipat pt sfaturi si pt faptul ca aveti rabdare cu mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now