Sign in to follow this  
Grasulas

Asteptari Eventuri Milsim

Recommended Posts

Am creeat acest thread in ideea de a ajuta organizatorii de eventuri din Romania sa inteleaga cam ce asteptari are comunitatea airsoftistica de pe meleagurile mioritice de la un event milsim.

 

Incep prin a spune ce inseamna pentru mine milsim:

 

OBLIGATORIU

 

- Zona de joc daca vorbim de padure as vrea sa vad un minim de 3x3 km pentru fiecare 300 de oameni, dar clar nu sub 9km patrati. obiectivele sa fie imprastiate pe harta nu o zona de 20km patrati cu toate obiectivele la 300m unu de altul. As vrea sa vad drumuri forestiere pe care sa putem folosii in siguranta masini ingame, vegetatie variata dar preferabil o padure matura. Daca vorbim de urban suprafata de joc nu e atat de importanta cat sunt cladirile, zona din jurul cladirilor, caile de access, posibilitate folosirii de elemente pirotehnice si recuzita gen scut, grenada etc. As vrea sa vad un event milsim in zona urbana dar din pacate inafara de cateva exceptii nu prea am vazut asa ceva la noi in tara.

 

- Respawn la un interval de minim 30 de minute, vor exista obiective puternic aparate ce necesita mai mult de 15 de min ca sa le capturezi iar daca tu ai respawn la fiecare 10 minute sau cand se strang x oameni vei executa munca de sisif cand respawnul e la distanta mica de obiectiv. Nu mi se pare milsim sa vad 1000 de respawnuri pe teren, cum nici nu trebuie exagerat in ce priveste lipsa lor de pe teren. Regula de aur spune ca din locul unde ai murit pana la respawn nu ar trebuii sa faci mergand la pas mai mult decat e timpul de respawn (in cazul meu 30min), respectand ce am scris mai sus consider ca un respawn pe o raza de 1km e perfect.

 

- Durata jocului, milsim la mine inseamna un joc dur, ce te streseaza fizic, orice joc sub 12 ore nu are cum sa simuleze realist un conflict armat, in cazul zonelor urbane e alta mancare de peste si nu vreau sa intru in detalii tine foarte mult de ce trebuie sa faci in scenariu, constrangeri de timp, elemente de stress fizic si psihic mult mai ridicat intr-un joc urban de tip milsim.

 

- Echipamentul minim si dress cod-ul acceptat, spunem milsim dar acceptam pe teren oameni cu high capa, fara statie radio sau un minim de echipament vezi lipsa ponchourilor cand incepe ploaia, adidasi in loc de bocanci, vezi oameni morti de sete pe teren ca el nu cara apa decat in rucsacul care e la HQ. Sunt eventuri afara la care pana si replica cu care participi trebuie sa respecte dress codul factiunii din care faci parte. As vrea sa vad limitari de munitie si interdictia de a mai incarca oriunde pe teren ca sa nu mai avem spe mii de bizoni ce uita sa mai ia degetul de pe tragaci cand ataca o pozitie, ca in realitate daca ai trage o rafala continua de 2 minute ai sanse mari sa iti explodeze teva in fata asta daca nu a luat foc gripul.

 

- Misiunile trebuiesc privite ca obiective necesare jocului nu doar o diversiune pentru fraierii aia care vor milsim ca pe restul oricum ii interseaza doar sa dea bile in cap la adversari si sa mearga la party. Un minim de simulare a realitatii in ce privesc misiunile macar asa de ochii lumii nu am pretentii la recuzita de 10000 de euro dar daca ma trimiti sa recuperez o drona ma astept sa fie ceva mare care trebuie carat de 2 oameni minim, daca capturez un punct strategic pune macar 2-3 plase de camuflaj si o baricada din ce vrei tu sa stiu sigur ca am ajuns unde trebuie.

 

 

RECOMANDABIL

 

Comunicare radio impuneti un standard de comunicare radio la nivel profi, 7 canale PMR la un event cu 300 de oameni nu vor ajunge, publicarea unui manual de cunostiinte minime in ce priveste disciplina radio, daca nu stii sa folosesti o statie mai bine nu iti lua. In functie de suprafata folosita putem discuta de elemente repetitive ale semnalului radio sau eventual un canal de backup pentru mesaje importante (GSM voce sau SMS).

 

Navigatie in sistem MGRS, pornind de la caroiajul de pe harta si pana la pozitia obiectivelor date, orice event milsim de afara foloseste MGRS pe suprafate mai mari de 1km patrat. Daca chiar vrem sa fim profi putem vorbii de folosirea activa a softurilor de tracking, location sharing si navigare ex Personal Eye System (PES)

 

Elemente de LARP dau o nota speciala unui joc cunoscatorii stiu depre ce vb, nu am cum sa va explic celor care nu ati vazut niciodata ce inseamna sa faci larp de calitate, credeti-ma merita

 

Joc de noapte pentru mine de ceva timp e cireasa de pe tort, desi creeaza multe probleme de genul nimeritori vs nemuritori, plus cresterea riscului aparitiei unor accidentari destul de urate da un feeling pe care nu ai cum sa il simti ziua indiferent de nivelul la care joci.

 

 

 

Cam asta vad eu la un event milsim, pana la urma fiecare e liber sa isi faca reclama la marfa cum vrea el si nu trebuie sa tina cont de recomandarile mele sau altor persoane dar sincer nu mi se pare corect sa punem in titlul oricarui event de airsoft din Romania tag-ul MILSIM EVENT cand nu ai macar un minim de bun simt.

 

Astept propunerile voastre constructive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai adauga si necesitatea de diferentiere in diferite unitati. Adica pe langa dress code RESPECTAT, adica fara icnercari de a pacali adversarul ca sunt de-al lui si sa iasa bascalie. Se pierde mult din armosfera cand unul vine cu un multicam hat la o unitate de woodland samd.

 

O alta diferentiere intre unitati/echipe si in cadru aceleiasi factiuni. Eu cred ca ar trebui sa fie formate unitati "profi" si unitati de voluntari. Adica daca la o unitate de asa zisi profi, vi si le ordoni sa faca garda de la x la y in perioada noptii, sa nu existe nici macar unul sa caraie ordinul.

La unitatile de voluntari, e un fel de hai sa jucam, suntem oportunisti si nu prea executam ordine, sau mergem pe langa ele.

Nu ma intelegeti gresit, ca ambele tipuri de unitati sunt folositoare unui comandant, dar de obicei se formeaza unitatile la noi mai mult dupa echipa din care faci parte si astfel de dragul distractiei se ajunge la un amalgam neomogen. Cel mai ok ar fi sa se imparta aceste echipe dupa capacitati. Fiecare ne visam spec-ups pe teren, dar in realitatea jocului, putini sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Astept propunerile voastre constructive.

 

Pentru a avea succes cu un joc/event de genul asta nu exista decat o solutie si anume invite only . Calitate peste cantitate

Intr-un final majoritatea echipelor/cluburilor va trebui sa se alinieze pentru a avea acces la astfel de evenimente.

Altfel iar se ajunge la discutii sterile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis sa nu scriu aci pentru ca, la cati milf-simeri am vazut in ultimii 2 ani, nu mai are sens. Toata lumea se pricepe deci nu e nimic de scris. Insa ce a scris Gotcha mi-a atras atentia asa ca here we go:

 

Voi, eroi ai clismei, (hassel) care organizati eventurile vietii, bagati-va in tartacute ca dress codul ales de voi e insuficient!

 

Adica: unii sunteti fani ai uniformei departajarile facandu-se pe baza culorii (inchise/deschise) iar altii sustineti ca nu e importanta uniforma ci doar ce ai pe cap + facepaint sau fara facepaint. Si ambele grupari de sustinatori ai celor 2 metode sunteti in eroare. Explicatie:

 

In mintea voastra, cand va alegeti X dress code pentru eventul vostru, s-ar putea ca lucrurile sa arate foarte frumos si eficient. Realitatea din teren e cu totul alta. Degeaba are ala face-paint la start-joc calumea (daca el chiar l-o fi avut ca am vazut si machiaj proaspat cam cat un vierme mic) cand el il pierde dupa prima alergatura mai serioasa. Nu stiu cati au cumparat vopseluri de fata care tin 12-16 ore ca is scumpele...A pune pe cineva sa se uite in oglinda din cand in cand in timpul jocului (si plin de adrenalina) frizeaza absurdul si e hilar. Alta situatie de cacat e cand ala e cu casca in cap si merge printr-o zona in care il vezi aproape pe tot numai capul NU. De asemenea, in umbra/intuneric e relativ neimportant ce uniforma ai pentru ca ea devine "inchisa" asa ca acolo tot ce poarta pe cap te scoate din cacat nu patternul si nici vopseaua de pe mufa.

 

Pe scurt, o departajare care v-ar scuti de multa bataie de cap (ce circ am vazut la cehi e greu de egalat) ar trebui sa arate cam asa:

 

Factiunea A

Uniforme digitale DESCHIS (multicam, desert, AOR, ATAC, uni daca e deschisa culoarea, etc)

Casca sau Booniehat obligatoriu

Banda pe mana cu numarul jucatorului (neimportanta culoarea)

Sniper cu ghilie pe el are voie facepaint si orice pe cap (sniperii prefera sa fie camuflati asa ca judecati nitel si despre ei, asa putini cati or fi)

 

Factiunea B

Uniforme INCHISE (woodland, marpat, uni daca e inchisa culoarea, etc)

Sapca, fes, cagula, etc sau nimic pe cap. Interzis casca sau Booniehat

Banda pe mana cu numarul jucatorului (neimportanta culoarea)

Sniper cu ghilie pe el are voie facepaint si orice pe cap

 

Stiu ca noi suntem asa destepti ca natie incat nu suportam sa ne luam dupa altii, dar din toate la care am fost tot a suedezilor e cea mai smechera departajare (uniforma + banderola) insa la ei nu se joaca pe intuneric asa ca ar trebui adaugata regula cu "head gear" insa aia cu facepaint mi se pare cea mai de cacat regula pe care am vazut-o vreodata si cea mai mare generatoare de probleme. E ca si cand mi-ai zice ca nu pot sa trag in ala daca nu i vad fata, si ca odata vazut la fata nu am cum sa ma prind de la cine e decat daca e vopsit. Nu stiu altceva sa sune mai stupid de atata.

 

Ce zice Maddox cu invite only e pentru ca isi permite sa "mai" fie optimist. Io bat campii cu invite only fix de a 2-a zi dupa gathering 2. Cu "evident" succes.

 

Edit:

Noaptea obligatoriu o lumina care clipoceste cand esti mort. Neimportanta culoarea dar sa clipoceasca.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. --- edit (bateam campii cu suprafete) ---

2. diferentierea prin uniforma se face doar o factiune cu (uniforma) si una fara. eventual una de contractori, imbracati doar uni, si cu sapca. la factiunea fara uniforma nu se accepta niciun element de cammo. ori civili, ori talibani, ori vietcong, etc

 

plus ce zice gotcha, care s-a vrut implementat si la g-uri. trupe speciale si recruti (conscripts).

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, milsim ar insemna crearea unei atmosfere autentice cat mai apropiata de a razboiului sau a unui conflict armat. Da, la asta ar contribui si durata eventului, suprafata mare de joc etc dar nu asta e partea interesanta pentru multi.

Ce mi s-ar parea cu adevarat determinant ar fi ca luptele sa fie cat mai aproape de realitate prin intensitatea conflictului, pirotehnice, zgomote, fum, frica si haos, viteza, camarazi de salvat, dar si disciplina (radio, tactica etc). Foarte mult s-a apropiat de asta evenimentul de la Botosani de anul trecut, cand pirotehnicele au fost distribuite arbitrilor si ei le foloseau la greu cand erau fazele de conflict, facand o atmosfera super realistica.

Multe simulari militare reale se fac cu mult zgomot, fum si se prefera munitia de simulare simunition in locul armelor de airsoft tocmai pentru a induce o atmosfera cat mai autentica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o chestie pe care nu am vazut-o inca pe nicaieri, desi mi-ar placea sa o experimentez:

Event fara respawn, si munitie limitata. Te-a lovit bila, la revedere, te duci frumos in safe zone cu restul mortaciunilor si stai la povesti pana la sfarsit sau iei drumul casei. Imi dau seama ca suna prea hardcore, dar daca tot ne dorim milsim...

Sunt curios cine ar mai apela la tactica rambo intr-o astfel de situatie. Eu m-as gandi de doua ori inainte sa-mi deconspir pozitia sau sa uit degetul pe tragaci. Si repet, invite only , mai ales in exemplul dat de mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu este hardcore, este pur si simplu ne-realizabil, vino tu de la timisoara, ca sa te impuste, eventual la misto un coleg de factiune ca sa fie bomboana pe coliva

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

unii nu recunosc bile nici cand stiu ca invie in 10 minute...

 

edit: marsh mah milsimerule!

am venit la jocul vietii de noapte ca sa stai tu ca un porc (domnisoara) in casa.

jet!

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca problema ar trebui pusa cumva din 2 perspective.

 

Ce asteptari au jucatorii de la organizatori?

Ce asteptari au organizatorii de la jucatori ?

 

Pana la urma se reduce cam totul la atitudine. Fiecare cam cauta altceva de la un event.

Unii socializarea, altii un foc de tabara, altii sa scape de neveste, altii sa innoate in noroi, altii sa mai stea la cort, unii sa faca pur si simplu misto de necunoscuti ca s-au plictisit de sto-uri la adresa colegilor de munca, mai sunt si unii care vin doar la defilat cu gear ...

Cred ca cel mai important pentru a ne simti bine la un event este sa fim constienti de ce se cere de la noi la acel event, sa estimam cat putem aduce aportul si sa participam pentru a aduce un plus acestuia, nu pentru ca e palmares daca il avem in cosul de cumparaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate am citit io din 2 in 3 fiindca sunt pe telefon. Da' nu vad o chestie absolut importanta:

 

tl;dr:

-Superiorul sa dea ordine.

-Trupetele sa le asculte.

 

Pe lung:

-De la liderul de factiune ma astept sa elaboreze si obligatoriu sa comunice ierarhic o strategie de vreun fel, pana la urma nu conteaza daca este tactica sau retarda. Vreau ca jucator amator de MilfSim sa nu mi se spuna "pula mea, trage si tu inspre aialalti". E de tot cacatul, si am intalnit-o destul. Vreau sa simtzesc ca urmaresc un plan, repet, pana la urma nu trebuie sa fie tactical mastery, poate sa ne omoare pe toti aiurea, dar vreau sa stiu ca macar am urmat un plan.

 

-De la liderul de batalion/sectiune/etc. Ma astept sa aiba 12 (lol) statii PMR pe el (si un pistol) si sa comunice cu spume pe teren ce se vrea de la noi. Existenta lui e optionala intr-un scenariu, dar consider ca este ideal sa ai un agarici micutz si rapid care sa faca ture intre HQ si SQLs de pe teren, sa urle cand nu se aude prin statie, si intr-un final sa faca legatura intre Dumnezeul Tactic si restu Paizanilor.

 

-Liderul de echipa, SQL, il consider absolut absolut necesar. E nevoie de ala gras, enervant, care urla mult si e injurat de toata lumea. El primeste ordinele, nu le discuta, dar face tot posibilul vocal sa isi impinga cei 5 oameni de sub el pana le pleznesc ligamentele.

Nu glumesc, nu exagerez. In unele situatii de criza am preluat rolul de SQL si "sergentismele" scot oamenii din cacat si fac jocul sa se miste.

Daca esti lesinat pe jos, nu mai poti pentru ca noroiul iti lipeste coaiele de picior, nu ai sergent, o sa iti plangi soarta intr-un shantz si intr-un final o sa mergi mic, trist si plouat la masina zicand ca toata treaba pute.

Daca ai SQL, care vine, urla, si vezi ca cei patru colegi de suferinta se ridica din noroi si se duc inainte, puii mei, te duci si tu. Ca doar nu ai venit la airsoft sa crosetezi.

 

Observatii:

Aici depinde, desigur. Ideal ar fi sa faci parte dintr-un grup care deja si-a mirosit bashinile si ciorapii in acelasi cort, si au impartzit shaorme ude in ploaie. Ca sa iti poti permite sa folosesti un limbaj mai "elevat" cand comunici.

Daca nu, recomand folosirea indemnelor pozitive gen "hai baetii, hai ca se poate" fara referire la mame, sfinti etc. Desigur la un nivel sonor corespunzator.

 

Desi, ca nota de subsol, multa lume de pe teren uita din ce sex face parte si devine foarte sensibiloasa in asocierea cu replicile de airsoft.

La un moment dat, stiu ca a existat un baietzash suparat ca Bessssssstia i-a zis "bai Gogule", pentru ca pe el nu il chema Gogu. Si a comunicat asta intr-un mod lingvistic placut.

 

Revenind...

 

-De la trupetele de rand ma astept sa taca, sa ia un batz in dinti si sa stranga tare. Conflictul pe care il simulam este dominat de modelul "un CO la mai multi ciorapi murdari".

Stiu ca e airsoft, stiu ca toti ne visam eroi, stiu ca toti suntem speciali si avem un coi in plus pentru ca suntem Demeristu Snaiparu sau Sawgunneru din echipa, guess what, atitudinea asta strica jocul rau de tot.

Am vazut jocuri gandite excelent, cu scenarii si misiuni pe care nu le-a facut nici pulea, pentru ca toti de pe teren credeau ca sunt mai destepti ca organizatorul. In concluzie, plini de atitudine gen: "io nu car aia ca e grea coaie, io nu merg pe acolo ca mi-o iau, io nu tzin sectoru meu ca ma bate soarele in ochi", s-au transformat intr-o banala paruiala cu bile, si dupa aia tot organizatorul a fost de vina pentru jocul "de cacat".

 

In plus:

Mersul de unul singur duce la muie luata repetat si mersul trist catre masina. Deci mergi cu squadu' mori cu squadu' te intorci cu squadu!

 

Coiutz. Stiu ca ai venit sa te distrezi.

Dar daca mersul prin noroi, urzici, ploaie, mizerie, statul pe burta in zapada si chilotii uzi, contravin cu notiunea ta de distractie, ai ales sportul gresit. Incearca sah sau meciuri privite la televizor.

 

Concluzie

Pe vremea mea am stat 40 de minute pe burta in noroi adanc, de era sa ma sufoc.

Dumitru, ca doctor, s-a tarat pe burta prin padure de urzici, in tricou, fara manusi si a ajuns la mine rosu ca o tomata, dar a ajuns.

Wingzy a stat 4 ore in ploaie, sub un boschet, pana l-am cautat noi.

Drakko a stat capra ca sa calce tot squad-ul cu bocancii pe el, sa putem sarim un zid. Si unii din noi e de dimensiunea Panzer4. (io)

 

De ce?

Pentru ca asa a zis Spaz.

Nu toate au fost strategii stralucite care ne-au dus pe inalte culmi de victorie. Da' plm.

 

 

Ca sfarsit de poveste

Airsofterul modern trebuie sa creasca o pereche de coaie, sa taca si sa faca ce i se zice.

 

La un moment dat, dupa o serie de jocuri, daca da dovada de stralucire, o sa constate ca unii din echipa lui il respecta, si daca zice Inainte! oamenii se duc inainte. Pentru ca ai lui stiu ca e ala cu gandirea rapida si ideea buna.

Si felicitari, a castigat rolul de SQL. Rol care se castiga, nu se atribuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet puneti in acest thread asteptarile voastre de la un EVENT DE AIRSOFT DE TIP MILSIM.

 

Daca vreti o discutie despre maturitatea comunitatii airsoftistice din Romania sau despre ce vreti voi de la jucatori va invit sa deschideti alt thread.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am deviat, scuze.

O sa sumarizez.

 

-Un chain of command functionabil si inteligibil.

-Invite-only, si cu disclaimer clar postat peste tot (gen: atentie, bilele de airsoft dor, ploaia e uda si balega pute cand se lipeste de vesta tactica!) ca evitam pe cat posibil prezenta panselelor pe teren.

 

Si ar mai fi treaba cu uniformele, dar au acoperit-o colegii mei foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

dorintza este,mentalitate pola...am incercat un inceput de training mai hardcore la noi la IASI cu elemente din fosta DELTA...am primit raspunsuri gen:''de cand da asta ordine''..''la ce imi trebe o alergare de minim 1000m in fiecare weekend?'' am incercat un program cu o minima pregatire fizica apoi cunoasterea echipamentului,asezarea lui pe corp,rolul fiecaruia in team,treceam apoi la disciplina comunicarii prin statie,semne si semnale,gestica si mai putin verbal..deplasari tactice..din astea.....in lumina faptului ca atucni cand am comunicat intentia mea a fost primita cu superurale si dorinta.1000%.apoi, cand sa trec la treaba..o big pola...nu ma indoiesc ca sunt dintre voi care cauta sa faca ceva super profi si nu miutza de weekend de care ,personal mi-e scarba...insa trebuie timp si mult exemplu personal altfel nu faci treaba cu buhaii de birou care isi doresc special forces si camping in padure numai cu foaia de cort..extrem de multi cand ajung in fata faptului implinit,vorba colegului..se duc la baza si la after party...abia se misca lucrurile la nivel de squad poate pluton in unele locatii..dar mai sus,vorba lu grasulas,sa faci treaba asta cu peste 300 de oameni..nici vorba deocamdata in ROMANIA. multi nu accepta faptul ca nu fac fata fizic la asa ceva,mai ales pe un teren de marimea propusa de grasulas. trebuie pregatire,pe care o vad executata in regim strict militar..daca vrei milsim spre hardmilsim atunci sa fii gata sa transpiri mult si sa te pregatesti ca sa faci fata si sa dai cat poti de mult pt succesul misiunii..asa sa vii si sa fugi prin padure ca o zana si sa tragi unspe mii de maguri si sa urli ca boul..din punctul meu de vedere zilele alea sunt gata demult...chiar ar fii timpul pentru alt nivel...ne labagim de prea mult timp la level 1. la mine in squad incerc un aproach gen : mag cu 30 de boabe,statie macar un mts2000,rucsac 3daypack obligatoriu,cunoasterea hartii si deplasare in teren necunoscut cu busola si harta,comunicare minimala intre membrii squadului,..o intreaga lista de itemuri le-am facut si cum trece iarna ne apucam de treaba..oricum la un event gen grasulas de mai sus as venii si pe jos cu baietii mei:)) numa de ar fii unul..abiaa astept botosaniul la anul..multa bafta la toti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant topic si un fel de deja vu, dar pe scurt asteptarile personale de la un Mil-Sim sunt doar cateva:

 

1. Implementarea din start a unui dress-code de la initializarea scenariului si pus la punct in detaliu pt fiecare factiune si unitate in parte. Sa fie din start diferentiat pe culori si elemente din echipament, fara discutii de gen "nu le dam casca pentru ca nu mai vine nimeni daca ii obligam sa o poarte la 30 de grade afara". Au implementat=o si altii si nu au fost multi care sa comenteze, iar daca nu iti plac termenii ca si jucator sau Mil-Simer (cu toate ca daca te consideri in categoria 2, nu inteleg de ce mai comentezi in privinta asta) din start omul nu se va inscrie in factiunea respectiva.

 

2. Lantul de comanda de la cel mai inalt nivel la ultimul soldatel de pe teren sa fie implementat din start cu cap.

 

(si la punctul 1 si la punctul 2, degeaba asteptam respectarea punctelor daca de la bun inceput sunt lacune sau interpretari ale regulilor)

 

3. Invite-only, si asta vine de la al 2lea event unde intai ii bagi pe toti in aceasi oala, iar la al 2lea event pe care il faci inviti strict echipele care au respectat cele impuse in primul event. Cei care vor sa joace ies in evidenta din start.

 

4. LARP.

 

Restul zona de joc, durata jocului, sau alte puncte atinse aici sunt subiective. Nu e neaparat nevoie sa ai un event definit Mil-Sim daca durata lui este de 12h+, poate fi f ok si de 7ore fara probleme si pe o zona limitata de joc cu anumite elemente descrise mai sus, plus atmosfera descrisa de Cracker. Dar da, unii acum prefera si includerea jocurilor de noapte intr-un event pt a fi definit Mil-Sim, pacat ca nu avem un set de reguli clare pt asta.

 

P.S. asteptari pesonale de la un event Mil-Sim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-as astepta sa:

 

- stiu clar ce roluri poate indeplini echipa din care fac parte;

- sa stiu ca exista un sistem de reguli bine pus la punct, suficient de bine gandit incat sa fie eficient si suficient de versatil incat sa fie aplicabil;

- cum spuneau multi de-aici, sa stiu ca fac parte dintr-un sistem si ca actiunile mele sunt coordonate cu actiunile altora (si ca nu fug in sus pe deal degeaba);

- sa dureze suficient de mult si sa imi ofere o experienta suficient de placuta incat sa justifice efortul si cheltuielile pe care le fac in acest sens - si la capitolul asta sa stiu clar in ce ma bag inainte sa ma duc.

 

Interactiunile dintre cele doua (sau mai multe) tabere mi se pare ca trebuie sa fie cat mai incarcate de continut (elemente tactice si de ce nu si strategice -atata timp cat respecta regulile-). Daca exista o ierarhie de comanda pot exista chiar mai multe nivele de joc, de la pluton in sus, la centrul de comanda, poate sunt si doritori de asa ceva. (Cred ca ar fi foarte interesant de vazut ce se poate intampla daca se creaza un FOB intr-o zona de conflict intens iar opfor se prinde si il elimina - in situatia in care acel FOB nu e doar de decor ci chiar este folosit pt. coordonare)

 

In rest, cred ca toate problemele pot fi rezolvate printr-un regulament si norme de aplicare bine puse la punct.

 

Apropos de ce spunea GRASU mai sus, ca oamenii nu stiu ce sa faca. Mi s-ar parea foarte tare daca s-ar putea face cu o zi inainte, timp de vreo 5-6 ore un fel de training pentru cei care doresc sa fie instruiti in folosirea echipamentului sau a tacticilor de joc etc. (in ziua de check-in sau cu o zi inainte).

Share this post


Link to post
Share on other sites

... daca s-ar putea face cu o zi inainte, timp de vreo 5-6 ore un fel de training pentru cei care doresc sa fie instruiti in folosirea echipamentului sau a tacticilor de joc etc. (in ziua de check-in sau cu o zi inainte).

+1

undeva, mai spre nord-est, majoritatea eventurilor sunt, raportat la cele de la noi, milsim, dar sunt si cele declarate ca atare, ori cum toate sunt precedate de trening... ok acolo toate formatiunile au oameni cu pregatire militara si chiar participanti la razboi (incepand cu afgan pana la ultimile din cecenia, daghestan si Georgia). la noi si cei care cunosc ceva se tem, nu stiu de cine, sa impartaseasca putine cunostinte... dar avem pe mister google.

ce vreau eu de la un event ce se vrea milsim: sa dureze zile nu ore, sa existe un plan stabilit bine de cineva, sa-l respect, atat planu cat si pe cel care l-a stabilit, sa stau ca si cu haiducii "noaptea-n padure la foc" si multe alte amanunte pomenite mai sus de altii mai experimentati...

nu cred ca la un event adevarat milsim ar trebui sa existe catering si zona de campare. ai venit joci... ti-e sete, foame, sau somn dute acasa. in situatii reale apa, mancarea sunt considerate la fel de importante ca munitia, nu le ai - procura le sau preda-te/mori. (obiective de gasit si cucerit cu conserve si apa, gen fantana/izvor si fiecare sa poarta un pet 0.5/1 litru sigilat de apa care va fi luat ca trofeu, iar daca l-ai desfacut singur - ai murit trisorule)... idei avem, cu oamenii mai greu

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

nu cred ca la un event adevarat milsim ar trebui sa existe catering si zona de campare. ai venit joci... ti-e sete, foame, sau somn dute acasa. in situatii reale apa, mancarea sunt considerate la fel de importante ca munitia, nu le ai - procura le sau preda-te/mori. (obiective de gasit si cucerit cu conserve si apa, gen fantana/izvor si fiecare sa poarta un pet 0.5/1 litru sigilat de apa care va fi luat ca trofeu, iar daca l-ai desfacut singur - ai murit trisorule)... idei avem, cu oamenii mai greu

 

tu stii, nu, ca si in armata ai sala de mese, bucatarie de campanie, aprovizionare, etc? de ce vreti voi sa fiti mai catolici decat papa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

o_din tu cred ca ai vazut prea multe filme (proaste).

cu cateringu' am cam inteles ( sa stii ca desi nu era cu mici si bere tot ne cam aduceau mancare)

dar ai fost tu in multe razboaie unde nu aveai voie sa campezi? ca in terminologie moderna astea se cheama "baze"

si daca is mici si lesinate de bombe se numesc "avanpost".

wtf? dormeati pe vreo craca? sau nu dormeati deloc pana nu se termina razboiul/batalia?

armata de-aia ai facut si tu de vre-un fel? si daca da, va tineau aia nedormiti pana se termina razboiu/lupta vietii?

daca da, inseamna ca v-ati nascut eroi aia de o facurati acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce astept EU de la un event mil-sim:

- sa respect ordinele primite.

- sa se dea ordine. Adica "tu si tu mereti in acolo si faceti aia". Nu "ba, ar trebui sa facem aia, vrea cineva?". Strica tot.

- sa indeplinesc misiunile care mi-au fost date, indiferent ca e vorba de pazit o tufa pt. 3 ore sau un sprint pana in capatul hartii

In rest... fiecare cu treaba lui. Ca sa ma simt bine insa la un event, ar trebui sa fie toti pe acelasi film.

 

Daca mi-am atins scopul pentru care m-am dus la un event... asta poate sa o spuna doar organizatorul lui. Tot ce pot face e sa ma stradui.

Dupa ce voi organiza vreo n-spe eventuri voi da sfaturi si pentru cum sa se organizeze asa ceva. Adica niciodata.

Respect pe cei care se chinuie sa o faca, indiferent de faptul ca din punctul meu de vedere a iesit bine sau nu. Pana atunci... daca spun ceva legat de organizare e doar o parere de neavenit, care spera ca prin opinia lui sa poata ajuta pe cei care si fac ceva. Nu e cazul in topicul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Event mil-sim...(nu stiu musai daca as' participa la unul, nu ca nu-s de-acord, dar nu-mi vad capu' de unele trebi'), dar cam stiu ce-as vrea de la orice event organizat mai serios: elementul surpriza, tata !

Nu mi se pare in regula ca avand trei echipe pe teren sa cunosti in totalitate obiectivele celorlalte doua echipe. In orice echipa ai obiective de aparat si o serie de obiective de capturat/distrus/etc.

Cand vine vorba de partea cu apararea fiecare echipa ar trebui sa aiba 2-3 obiective ce nu ar trebui sa fie musai pe lista celorlalte echipe. In felul acesta, nu stii sigur unde ar trebui sa aperi...la fel ca-ntr-un razboi le aperi pe toate, dar nu stii de unde ar trebui sa vina atacul, ce-i important, ce-i mai defolos inamicului. De obicei lumea se pune cu fundu' intr-o gaura si asteapta sa vina haiducii din partea cealalta.

La fel si cu partea cu atacul...ai obiective primare, obiective secundare, puncte pt realizarea lor si...eventual o echipa sa realizeze maxim de puncte daca realizeaza un scop mai mare ce presupune atacul asupra a 2 echipe pt obtinerea anumitor lucruri ce puse impreuna ar da ceva. Ex, trebuie sa furi niste componente de la o echipa, niste componente de la alta sa faci un Holly Grenade. Si toate astea in conditiile in care componentele alea se afla pe o lista mai mare de lucruri de aparat pt celelalte doua echipe.

Ideea ar fi ca atunci cand ii vezi pe ceilalti sa nu stii ce cauta pe la tine, sa te intereseze doar ca nu au ce cauta acolo.

La fel mi se pare de important si stiutul locatiilor celorlalte echipe...ar trebui sa fie vag. Fiecare echipa sa fie dotata cu harti, cu delimitari si cu obiective. Insa sa nu stii ca la obiectivul X se afla nu stiu ce echipa.

Mi-ar place sa stiu ca exista intre obiective zone de tatonari. Mi-ar place ca hartile odata impartite in grile, sa ai ca obiective secundare si castigare de teren. Ajungi intr-o zona cheie, pui un steag, castigi 10 pcte, dar lasi 2-3 oameni in urma la obiectivul respectiv...sau nu, depinde cum iti e de folos. La sfarsit se aduna toate. Poate strategia de a castiga teren a fost mai usoara, poate cea de realizare de obiective ti-a adus mai multe puncte.

 

Ca pus in practica e dificil pt organizatori, dar nah, intrebarea era ce mi-as dori de la...Ai nevoie de scenarii mai complexe si de un sistem de repartizare. In plus, multi posibili doritori, nestiind in totalitate detaliile ar fi sceptici din start...Si cred ca o data formate echipele si ajunse la locatia eventului ar trebui sa aiba o zi de pus la cale strategiiile.

 

Nu sariti, nu dati cu parul, dar mi se pare ca haosul si confuzia ar trebui sa faca parte dintr-un scenariu mil-sim. Si nu la nivelulul la care il stim...bre cat trage a' lu' ala ?!

 

Vis-a vis de ce zicea Octav (O_din). El facea referire la niste eventuri din Rusia, dar scuzati omu', cateodata se exprima mai bine in rusa decat in romana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

tu stii, nu, ca si in armata ai sala de mese, bucatarie de campanie, aprovizionare, etc? de ce vreti voi sa fiti mai catolici decat papa?

Desigur in timp de pace... si in muuulte filme ( americane de obicei )

 

 

+1 la ce a spus Hayabusa

 

In rest cred ca azi sunt prea optimist si consider ca s-ar gasi oameni dispusi sa faca treaba ca lumea. Atat doar ca trebuiesc separati de restul... care doar spun ca ar face.

 

Si da, ar cam trebui sa trecem si noi la un "nivel superior" nu doar sa balim la altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this