Nikky_Boy

V3 Gearbox Repair guide.

Recommended Posts

Precizie mai mare ai cu bile mai grele indiferent de arc. Tot indiferent de arc, trebui sa-ti faca fata ansamblul de hop-up la bile mai grele, insa cu cat bila pleaca mai repede din buza gumei, cu atat e mai dificil sa-i impime efectul.

Arcul (mai tare) este unul dintre ultimele lucruri pe care l-as inlocui eu la o replica ce are deja 100-120 m/s, la coada listei dupa ansamblul de hop-up, optice, teava si altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazusem undeva un tabel cu calculatia viteza/greutate bila/distanta. Nu mai stiu,era postat aici pe forum sau pe Airsoftmechanics.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nozzle-ul trebuie sa atinga maximul, intr-adevar, undeva inainte de declansarea pistonului - ca sa fie lipit de guma de hop, si sa faca airseal bine

Minim poate sa il atinga indiferent cand atata vreme cat in perioada de repaos de dupa un ciclu normal de semi, pozitia nozzle-ului permite bilei sa treaca din Mag, in camera de Hop. - lucru ce poate fi confirmat simplu, uitandu-te prin canalul de feed.

 

Pun si eu o intrebare de incepator fiindca incerc sa inteleg cum functioneaza. Daca in perioada de repaos nozzle-ul permite bilei sa treaca din magazie in camera de hop si sa ajunga astfel in dreptul tevii, cum e impiedecata bila sa iasa pe teava, in conditiile in care e impinsa din spate de celelalte bile si arcul din magazie? Intreb pentru ca am o replica la care destul de des se intampla acest lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din imagine nu rezulta ca in repaos nozzle-ul obtureaza tubul vertical prin care urca bilele pentru a nu le permite sa ajunga in cel orizontal? Eu asa credeam dar din ce ai scris mai sus (in perioada de repaos de dupa un ciclu normal de semi, pozitia nozzle-ului permite bilei sa treaca din Mag, in camera de Hop) am inteles ca nozzle-ul in repaos permite ca bila sa urce in tubul orizontal. De asta ma intrebam ce ar putea sa o opreasca apoi sa iasa pe teava si sa o urmeze si celelalte din magazie. In concluzie, uitandu-ma prin canalul de feed trebuie sa vad nozzle-ul iar bilele trebuie sa se opreasca in el?

Share this post


Link to post
Share on other sites
In concluzie, uitandu-ma prin canalul de feed trebuie sa vad nozzle-ul iar bilele trebuie sa se opreasca in el?

Da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai o secunda sa imi golesc creierii si sa gandesc normal, ca am avut niste nebunii la servici.

 

Ok.

 

 

Eeeehmm... teoretic da.

Practic... oh boy.

 

Vizualizand corect ce se intampla intr-un gearbox, constat ca uneori sunt un idiot.

 

Deci. Primo:

Ce nu lasa bila sa cada pe teava: "buzele" gumei de hop-up.

 

In al doilea rand...

Da, in mod ideal ciclul ar trebui sa se termine cu nozzle-ul lipit de guma de hop-up, in pozitia lui "extinsa" la maxim.

Daaar, din cauza inertiei gearboxul se mai roteste un pic dupa ce face un ciclu complet.

Ceea ce rezulta intr-un nozzle cel putin retras partial, si in cazul meu, dintr-un cumul de factori (gear-uri pline, grele, arc foarte slab, etc), cu nozzle-ul tras la pozitia minima, si cu canalul de feed gol.

Si asta se intampla mai ales daca nu ai mosfet cu active braking, ASCU si chestii de genul asta.

 

Si acum partea unde am fost eu idiot. Am luat in calcul inertia si am considerat-o "normala". Deci, ca modificare:

-Ca sa prinzi nozzle-ul in pozitia extinsa maxima, lipit de guma, trebuie sa pacalesti GB-ul cu full auto, si sa se opreasca inainte sa intervina inertia.

-Saaau, sa ai un gearbox care sa se opreasca FIX la punctul zero. Cu AB, sau vreun gearbox care sa faca "decocking" la antireversal (M60. M4 ICS si altele)

-Sau pur si simplu, un arc tare, care sa nu lase inertia sa isi faca de cap.

 

 

Oricum toata treaba cu ciclul si cu "punctul zero" e a dracului de complexa. E influentata de inertie, cum ziceam, de puterea arcului, de gear ratio, de helicale sau nu, de mosfet sau nemosfet, de cati "dinti" are partea de bevel gear pe care calca levierul de antirevers (de obicei 4, sunt si cu 8, and heavens help me, am vazut si cu 2), de puterea arcului de la tappet plate, de cat de tocit e cutoff leverul, - iar daca mai pui si un delayer in ecuatie... nici nu vreau sa ma mai gandesc.

 

Ideea de baza este:

Punctul zero conteaza mai putin, te intereseaza ca tappetul tau sa circule corect, in pozitia minima sa intre bila in camera de hop, si in pozitia maxima sa nu ai pierderi de aer intre guma de hop si nozzle.

Daca minimul si maximul se sincronizeaza perfect cu oprirea gearboxului... eh. Nimeni nu-i perfect.

 

 

You know. Sincer sa fiu nu mi-am batut capul extraordinar cu stiinta, calculele, fortele si fizica dintr-un gearbox. Pur si simplu stiu din experienta ce trebuie sa fac la un GB ca sa mearga bine.

Fuck math.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Multumesc. Acum trebuie sa gasesc o solutie sa-l conving sa se opreasca la semi astfel incat sa obtureze macar partial canalul de feed. Multumesc mult pentru explicatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de inducerea in teroare. Majoritatea cunostiintelor mele sunt practice, cu GB in mana, desfacut.

STIINTA airsoftului, aia e altceva. Nu cred ca o stie cineva pe toata. Mugur se apropie, si mai sunt cativa in stare sa iti zica niste parti din teoria din spatele scenei...

In rest, airsmithing-ul e 50% stiinta, 50% practica si 50% magie, noroc si alinierea planetelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi nikky, dar de fiecare data cand mi se pare ca ma apropii, urmeaza un event guvernat de stele care imi fute toata convingerea anterioara.

 

Si 2: io is norocos de la natura ca mai am vreo 2 scule, altfel cred ca dadeam in bobi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
In rest, airsmithing-ul e 50% stiinta, 50% practica si 50% magie, noroc si alinierea planetelor.

 

Ai facut socoteala prost, adunate trebuie sa dea 140% ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa traiesti! Am o problema undeva in zona gb sau motor la un g36c de la jg si chiar cautam un tutorial ceva care sa ma lamureasca cum sa-l depanez. Mersi mult de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca citesti in primul post pe la jumate' ai sa vezi ca spune ca e chiar recomandat sa fie full

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rupt primul dinte la piston (cel mare), sugesti reclamatii injuraturi? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit problema mea la mp5, cut off lever-ul ramane ridicat ~2mm si din aceasta cauza nu se realizeaza contactul la tragaci, daca invart cu mana rotile de la gearbox, cut off leverul coboara inapoi in pozitia initiala, iar daca invarta in continuare acesta urca si coboara normal, nu se agata si nu scoate zgomote ciudate ca si cum s-ar freca de ceva. Am curatat unele bavuri si tot degeaba.

Poze cu beleaua:

p1020672e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

p1020675x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai singurul lucru care se opune fortei de impingere a arcului e tensiunea surubului.....

Surubul trebuie strans sa nu balangane cutoffu prin gearbox doar ca el trebuie sa se miste liber pe axa pe care trebuie sa isi faca treaba...

Sau verifica arcul daca mai impinge indeajuns de bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu strangeti tare suruburile de la cutoff. Sunt facute din cacat si se rup in gaura, si la revedere juma de shell de gearbox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este strans tare, mai are putin si se misca cut off-ul, arcul impinge bine. Idee este ca sector gear-ul se opreste cu cut off leverul ridicat in sus, si de aici un cer vicios, nu mai face contact tragaciul si nu mai invarteste sector gear-ul care la randul lui ar cobora cu off lever-ul. Deci sector gear-ul se opreste cu cut off lever-ul ridicat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now