cryo

Members
  • Content Count

    1,604
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

3 Followers

About cryo

  • Birthday 05/06/1976

Converted

  • Localitate
    Iasi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. da, sunt foarte ok. Lumea spune ca BLS sunt de fapt OEM pentru bilele albe grele de la Madbull, Longbow, Geoffs, Novritsch etc. Specna sunt decente, insa nu mi s-au parut la fel de constante.
  2. Petrisor, din prima ta zi in comunitatea de airsoft ai venit cu pretentii de atoatestiutor. Chiar daca ti-au explicat multi ca habar nu ai. Am treaba nu doar cu tine, ci cu oricine incearca sa intoarca lucrurile inspre urmarirea propriului interes in detrimentul altora (asa cum faci incontinuu). O sa zic inca o data ceea ce au mai spus si altii si aici si pe alte grupuri (unii mai voalat, altii mai direct). - Ai un an si jumatate de experienta in airsoft. In ciuda a ceea ce crezi tu, ispravile tale din tinerete in armata nu se pun. - Ai mai putine jocuri de duminica decat au unii de aici eventuri majore la activ - Reprezinti o echipa noua, formata dintr-o mana de jucatori, de care marea majoritate nici macar nu au auzit. - In cele mai multe discutii legate de regulament dinaintea acestor dezbateri pe forum, directia data de tine a fost "de ce nu pot eu cu replica mea x, pe care am dat atata, sa joc in clasa y" - Ai zero experienta in organizarea de eventuri cat-de-cat serioase (lucru care se vede si din modul simplist in care abordezi chestiunile practice ridicate de cei care mai organizeaza) - De fiecare data cand iti explica cineva ca esti pe langa, te dai victima si incepe drama - Cu toate astea, esti cel mai vehement si cel mai vocal. Desi habar n-am ce cauti intr-o asemenea discutie. Mie personal mi-a ajuns. Grasulas, mult succes cu discutiile in continuare, punctele mele de vedere, argumentele si ideile le-am prezentat deja, nu am de gand sa mai hranesc trolii.
  3. Daca ai fi citit mai cu atentie, ai fi vazut destui oameni care au spus ca joaca foarte bine dupa regulamentul curent. La fel, cei care ti-au zis (si pe FB) ca iti cauti de lucru singur cu noi regulamente. Asa ca mai las-o cu lipsa de aparatori, daca nu sunt toti la fel de vocali ca tine nu inseamna ca nu exista.
  4. daca inteleg bine ce zici, va fi un loc unde lumea isi pune comentarii / reviews / povesti, ceilalti raspund la ele, iar un grup de moderatori ia o decizie si modifica lista in consecinta. Tot procesul asta va trebui foarte bine gandit pentru a nu exista acuzatii de partinire si pentru a asigura obiectivitatea. Modificarile trebuie facute dupa discutii prealabile in acel grup de moderatori (CCR? ), si nu dupa urechea fiecaruia (gen mie nu mi-a placut de x-ulescu la jocul de duminica, asa ca fiind moderator il trec pe lista neagra, because I say so). E mai complicat decat pare.
  5. Inteleg ce zici, dar tu ca organizator de jocuri (eventuri sau de duminica) poti restrictiona oamenii / echipele care nu ti se par ok. Daca "infractorul" si-a facut echipa dupa chipul si asemanarea sa, tough luck, o sa jucati mai putini, dar cu oameni de calitate. Lasa-i pe ei sa se duca si sa se joace unde vor si in ce conditii vor. Daca un alt organizator de eventuri isi asuma decizia de a-i invita, cunoscand problemele pe care le spui, isi asuma si riscurile aferente (sa iasa un joc de rahat si sa piarda participarea unor echipe decente, care vor refuza sa participe in viitor) O problema care insa ar trebui tratata la modul foarte serios e: cine si cum tine la curent acea baza de date? Cine decide ca o plangere este valida sau este facuta "in ciuda" cuiva? Cine zice care dintre echipele A si B, care se acuza reciproc, are dreptate? Care sunt criteriile / ce tipuri de abateri precum si dupa cate abateri esti trecut pe "lista neagra"? (tineti cont ca se intampla si accidente, nimeritori, acuzatii subiective etc)
  6. Astia nu pot fi reglementati decat in comunitatea in care apar, dupa principiul "n-ai bun simt, eject". In momentul in care incepe sa joace serios, se alatura unei echipe, club etc (sau participa pe langa o echipa la un event), atunci ii poti reglementa. Problema mare ramane insa cea cu colectarea datelor personale. Poate daca am reusi sa creem acea baza de date fara chestii gen CNP/serie CI, ceva gen nume, oras, callsign. Callsign-ul ti-l mai schimbi, dar putin probabil sa nu stie nimeni altcineva de tine din orasul in care joci, indiferent ca-ti spui azi Ghost si maine Phantom... Eu unul ma bucur ca din ce in ce mai multe evenimente devin invite-only, in felul asta poti trage la raspundere team leaderul unei echipe in caz ca oamenii lui calca aiurea, si la randul lor participantii sunt direct interesati sa aduca doar oameni ok, in caz contrar riscand sa ramana pe dinafara.
  7. @Iulian: eliminarea clasei D2 si existenta unei singure clase DMR 125-140 ar trebui sa mearga "la pachet" cu eliminarea SAW3 (125-140). Altfel ramai cu o clasa overpowered, dupa cum bine zici si tu.
  8. ...dar nu are RIS/handguard de 12" Chestia asta ar trebui sa acopere cazul AK-urilor
  9. E clar ca sunt doua curente de opinie diferite: unii care prefera simplitate si altii care prefera realism si role-play. Ambele au argumente foarte solide (daca esti dispus sa te pui si in papucii celorlalti), iar senzatia mea e ca orice tentativa de a impune unul din curente in fata celuilalt va genera foarte mari nemultumiri (unele care s-au reflectat deja in cererile de revizuire ale SB1.2). Cred ca in principiu cel mai important lucru asupra caruia toti suntem de acord e ca trebuie sa existe anumite limite de viteza corelate cu distante minime de angajare, din motive de siguranta. Dincolo de punctul asta, incep divergentele, si exista riscul (asa cum s-a intamplat si cu SB1.2 de fapt) ca acest nou regulament sa nu fie adoptat de multe comunitati din tara, indiferent cat de mult ne stresam noi aici. Asa ca vreau sa propun altceva (cred ca a mai fost pomenita de-a lungul timpului ideea), si anume: un regulament simplificat, care sa constituie scheletul de baza, necesar pentru orice joc de weekend sau event, si, construit pe acest schelet, o varianta mai complexa (putem sa-i zicem mil-sim cu toate ca simpla mentiune a termenului o sa ridice shitstorms), care sa poata fi folosit in comunitatile sau eventurile care doresc acest lucru. Toate chestiile de siguranta, MED, viteze etc vor fi identice in cele doua versiuni, cea complexa specificand insa cerinte suplimentare pentru fiecare clasa (in genul in care a facut-o SB1.2 Care sunt avantajele unei astfel de abordari? - fiecare comunitate isi va putea alege varianta pe care o prefera, fara sa se simta obligata sa joace cu tevi de 18" sau cu P90 DMR, in functie de interpretare. - la un event, cerintele de baza sunt deja respectate, MED-urile si vitezele claselor sunt asigurate indiferent dupa care varianta de regulament joci la tine in comunitate. Daca sa zicem ca joci dupa regulamentul simplificat si vrei sa mergi la un joc event mil-sim, atunci in plus va trebui sa te asiguri ca replica pe care o ai corespunde si cerintelor suplimentare (care in principiu sunt aplicabile doar claselor DMR si SAW). In caz contrar ai de ales: joci cu o alta replica conforma, iti aduci DMR-ul sau SAW-ul la cerintele respective, sau nu participi. In cazul in care joci dupa regulamentul detaliat si mergi la un event care il foloseste pe cel simplificat, esti deja acoperit. Dezavantaje, doar faptul ca, dupa cum ziceam mai sus, exista riscul sa nu indeplinesti una din conditiile mai restrictive pentru SAW/DMR in cazul in care se joaca dupa regulamente diferite, dar, la fel dupa cum ziceam mai sus, ai si optiuni in acest caz (iar acelasi lucru se intampla la modul practic si azi, cand fiecare event joaca mai mult sau mai putin dupa regulamentul propriu). Cum ar trebui sa arate cele doua regulamente? O sa incerc sa pun doua idei de variante pornite de la actualul regulament si discutiile de pana acum, care pot fi dezvoltate mai departe, daca o astfel de solutie e considerata acceptabila SB1.3 simplificat P1: <110m/s, MED 1m, full auto permis, incarcatoare mid-cap P2: 111-125m/s, MED 7m, full auto permis, incarcatoare mid-cap DMR D1: 126-140m/s, MED 15m, single fire only, incarcatoare mid-cap DMR D2: 141-150m/s MED 20m, single fire only, incarcatoare mid-cap (de dezbatut, comasare / eliminare clasa D2, uniformizare MED) SAW: <140m/s, MED corespunzator vitezei (1/7/15m), incarcator drum / box, acceptate orice replici LMG/HMG Sniper <175m/s, MED 25m (sau corespunzator vitezei mai scazute), acceptate replici bolt action only (spring, HPA, Gas, CO2) SB1.3 Mil-sim P1: <110m/s, MED 1m, full auto permis, incarcatoare mid-cap, orice tip de replica permisa P2: 111-125m/s, MED 7m, full auto permis, incarcatoare mid-cap, orice tip de replica permisa DMR D1: 126-140m/s, MED 15m, single fire only, incarcatoare mid-cap, replici cu teava lunga (de discutat: 16", 18", cu/fara prelungire, cu/fara rail de lungime minima), optica cu magnificare. DMR D2: 141-150m/s, MED 20m, single fire only, RoF limitat (1bb/s, 1 bila in aer?), replici cu teava lunga / replici dedicate DMR (de discutat mai detaliat restrictii? poate doar replici care folosesc 7.62 sau calibre echivalente in viata reala?), optica cu magnificare SAW1/2: <125m/s, MED corespunzator vitezei (1/7m), incarcator drum / box, acceptate orice replici LMG/HMG SAW3: 126-140m/s, MED 15m, incarcator drum / box, acceptate doar replici HMG, obligatoriu bipod Sniper <175m/s, MED 25m (sau corespunzator vitezei mai scazute), acceptate replici bolt action only (spring, HPA, Gas, CO2), obligatoriu optica cu magnificare
  10. Grasulas, cred ca mai era o propunere referitoare la DMR D1: DMR D1: Arma lunga, nu se accepta SMG Incarcator: low-caps/midcap Lungime minima a tevii externe: 18 inches/45,7 cm inclusiv cu tot cu / indiferent de amortizor / flash hider / prelungire teava, plus rail / handguard de minim 12" Masuratoarea se va face de la 'fata' magului pana la sfarsitului tevii externe, la filet daca exista. Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 2x. Obligatoriu side-arm cu viteza <110m/s Viteza 125 - 140 m/s, MED: 15 m, semi-auto only Ce inseamna asta: e asemanator cu 1.2, dar practic am permite unor replici cu teava de 16" care sunt in mod normal DMR sa se incadreze in aceasta clasa (HK417, Mk12 SPR), conditionand in acelasi timp si lungimea railului / handguardului
  11. Iulian, inteleg avantajele simplitatii. Dar pentru mine, si echilibrul dintre clase e cel putin la fel de important. Cand orice replica poate trage cu orice viteza, ce se intampla e ca 90% sunt DMR (la jocurile de padure cel putin), indiferent ca vorbim de un MP5 de 1 kil jumate sau de un Dragunov Real Sword de 7 kile. Asta mi-a placut la ce a adus nou SB1.2: vrei viteza mai mare? Fine, poti s-o ai, dar trebuie sa ai niste dezavantaje, pentru a compensa. In opinia mea personala, nu ar trebui sa renuntam la aceasta incercare de a echilibra si de a face fiecare clasa utila (un fel de rock-paper-scissors).
  12. Daktari, nu toti vad jocul de airsoft in acelasi fel. Pentru unii conteaza aruncatul cu bile prin padure. Pentru altii conteaza apropierea de realitate. Pentru unii, sa-si faca propriul film. Pentru altii, coordonarea cu echipa si un joc complex. Un regulament simplu bazat doar pe viteze si MED-uri are avantajele lui, si coafeaza o anumita categorie de jucatori. Insa are si parti proaste (cea mai evidenta fiind echilibrarea claselor) si nu este deloc in ton cu ceea ce vor altii. Stiu ca pentru fiecare din noi, propunerile proprii sunt cele mai de bun simt, echilibrate, la obiect, etc. Insa pana nu facem dovada ca intelegem si punctul de vedere al celuilalt si suntem dispusi la concesii, nu vom rezolva absolut nimic. Vom continua sa jucam fiecare dupa propriile reguli la jocurile de weekend (ceea ce de asemenea e una din solutiile posibile) si ne vom plange in continuare de lipsa unui regulament unic atunci cand la vreun event ni se va impune altceva pentru ca, evident, organizatorul are o alta viziune decat a noastra. E mai usor sa intelegi si sa aplici day to day un regulament mai complex si sa te adaptezi la unul simplificat in cazul unui event, decat viceversa. Solutia cea mai simpla nu e intotdeauna si cea mai buna.
  13. Si pentru ca s-au calmat prea tare spiritele, tot legat de subiectul RoF, e o chestiune de timp pana vom vedea asa ceva si pe teren
  14. nu sunt expert in domeniu, am avut una dar nu m-a prins rolul. Cred ca indiferent de numele dat de diversi producatori clasei asteia noi de LMG-uri, ca sa nu complicam, le-ai putea adauga in lista ca si clone de Ares Shrike (numele armei reale)