Andrei-HAM

Members
  • Content Count

    481
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Andrei-HAM

  • Birthday 09/08/1983

Converted

  • Localitate
    Neamt
  1. Wow...sincer, pt un forum mort (si imi placea cand era in viata) sunt multe idei pt un topic in cateva zile. Morala e ca daca nu ar fi fost interes pt acest topic, lumea nu s-ar fi bulucit in a se da cu parerea. Mai mult, daca va uitati la cei ce si-au spus parerea o sa vedeti ca sunt multi jucatori vechi. E un lucru bun. Cred ca e bine de stabilit in comunitate daca se doreste, in primul rand, a se modifica sau nu regulamentul (nu musai a se lua prin "modificare" ceva foarte drastic, haideti sai spunem o "ajustare"). Sa nu-i sarim in cap lui Dumi pt initiativa si propunerile facute. E bine sa ai initiativa si propunerile....ei bine raman propuneri. Nu sunt un dictat sau o impunere. Vis-a vis de ce s-a discutat: 1. Haideti sa urmarim ce s-a intamplat de la aparatia SB 1.2. Din punctul meu de vedere lumea s-a divizat. Nu stiu cat realizati, dar, in afara cluburilor sau oraselor mari si in comunitatile mai mici exista nevoia unui regulament. Ceea ce se discuta la un nivel organizatoric mare, are impact si in restul tarii. Lumea vrea un regulament, problema e ca ultimul a fost atat de stufos incat, cel putin, in zona in care joc s-a ajuns la a se juca dupa ureche. Si nu e bine. Cat a fost primul regulament a fost o oarece claritate in joc. Nu vreau sa comentez inca lipsurile acelui regulament, vreau doar sa-i apreciez simplitatea. Ganditi-va ca indiferent de forma lui, trebuie sa i se aplice unor tipuri de jucatori diferiti (mil-simeri sau nu), contabili, avocati, mecanici sau pusti in adidasi. 2. Haideti sa separam partea de siguranta in joc de ceea ce tine de limitarile armelor in viata reala. Din punctul de vedere al sigurantei am vazut mult mai multe accidentari datorita cazaturilor, terenului (sticle sparte, cuie, gauri, anul trecut am avut parte de un accident de masina urat la 500 de m de terenul de joaca facut de un membru grabit in a ajunge la joc) decat buze sparte de la Cyme de 140. Sunt unele lucruri despre care nu se vorbeste deloc si tin mai mult de organizarea fiecarei echipe si pusul umarului la treaba decat de regulament (ex. delimitari in terenul de joaca, ceva curatenie, a nu se bea imense cantitati de bauturi spirtoase inainte de deplasarea la terenul de joaca) dar au un impact mai mare. In ceea ce priveste siguranta la joc vis a vis de ceea ce iese pe teava...noi nu avem obligativitatea unui echipament de protectie (ochelari....zau?!) , pana la ajunge la a discuta ce viteza sa aiba un M14 vs un Uzi cu amortizor. Jucam de multi ani, inca nu s-a intamplat nimic grav, dar se va intampla. Cine a facut un curs de siguranta si protectia muncii va zice la fel. Cat despre echivalenta armelor din viata reala in airsoft...ne dam cu parerea. Nu stiu cati am tras cu arme reale, sa fi facut armata etc. Am un prieten, a fost impuscat in Italia...a zis ca ustura (sa-l cred...sa-l intreb cu ce calibru...hm). Cum echivazlezi un Vintorez cand are un range mult mai mic decat un Dragunov...cred ca sigur vor fi lacune. Dar sa nu incepem discutiile cu exceptiile. Pana acolo avem suficiente clase clare: SMG/PDW, Asault, DMR, etc. Sa lasam discutiile cu jucariile de nisa mai la urma... 3. Haideti sa stabilim niste pasi: sa vedem daca dorim schimbarea; sa identificam problemele aparute in timp si neacoperite de regulament; sa discutam fiecare clasa in parte cu mai multe propuneri; sa separam discutia despre clasele de viteza de cea a incarcatoarelor si felul in care primim jucatorii noi in comunitate; despre ceea ce inseamna siguranta la joc (nu ai ce cauta beat, cu nici o replica, la etajul 4 al unei cladiri dezafectate la 40 de km de orice forma de civilizatie). PS. Personal mi-a fost foarte greu sa aduc jucatori noi pe teren tocmai din cauza regulilor stufoase. Si nu vorbesc de pusti in adidasi. Dar lumea nu fuge duminica dimineata de langa nevasta si copil daca nu e "Fun". Multi accepta orice fel de reguli, atat timp cat nu sunt facute cu pumnul si nu omoara jocul. Si stiu cat e frustrant sa lucrezi un an la un DMR custom si sa vezi unul cu un AK de 140, tragand pe auto la aproape acelasi range cu tine...insa a fost mai enervant cand am vazut jucatori ce au descarcat cate un mag de 100 de bile, in limita medului cu o cadenta de 900 de bb/sec in mine sau in altul, razand de propria prostie, cand puteau trage cateva bile. Regulile nu sunt facute pt oameni ci pt ai'lalti....
  2. Nu. Mergi pe o lungime de 450-470 mm. Am probat destule. Peste 470 mm nu duce cilindrul de aeg standard. Am un SVD, are cilindrul cu 2 cm mai lung, duce o teava de 600. Insa, din orice am probat, peste 470 mm s-a dus naibii precizia.
  3. Am luat doua la 2 prieteni, anul trecut. Au acelasi GearBox V 3 ca la toate Jing Gongurile. Eu am un Ak cu acelasi gearbox si motorul original din 2009. Nu vad alta problema la ele decat daca vrei sa le desfaci de 100 de ori (sunt din plastic). Ca chestie, au gume de hop-up si cablaje proaste. Bucsele sunt din plastic, la un moment dat trebuie schimbate. In rest...nu prea ai treaba. Ca un minim de upgrade la ele, ia-ti in calcul 200 de lei (baterie, cablaj, guma de hop-up si bucse metalice).
  4. Eu am SVD-ul standard, varianta lunga, luata prin Sebannu, acum vreo 3 ani (mersi inca o data!). Eu am transformat-o intr-un SVU (era prea lunga...mult prea lunga). Din ce am vazut, gearboxul, hop-up sunt aceleasi de pe modelul scurt...deci, la mecanisme sunt cam la fel. Ce pot sa iti spun din start e ca daca nu ai experienta in desfacut replici sau nu ai pe cineva apropiat cu experienta sa te ajute, sa nu o cumperi sau sa nu te bagi in ea. Gearboxul: Are 4 roti dintate, in loc de 3. Din start cum o cumperi, are simmingul (aliniamentul rotilor) cam larg. E un pic mai dificil de facut. Asta nu ar fi o mare problema, dar primul pinion, cel pe care intra motorul, nu are aceeasi geometrie cu pinionul de la motor. Motorul in sine, e un motor standard de Cyma, pe cand restul gearboxului e clonat dupa Real Sword. Indiferent cum am incercat sa pozitionez pinionul respectiv, replica a avut un gajait. A disparut cu timpul dupa ce pinioanele s-au pasuit (nu-i musai ortodox...si nici uzura prea mare). Cilindrul si pistonul sunt mai lungi.. Pentru piston nu gasesti usor inlocuitor. De asemenea, pistonul are un defect de proiectare...unul din peretii sai e prea subtire in zona dintilor...va ceda. In interiorul pistonului e o bucsa ce va tine arcul comprimat mai mult cu 1.5 sau 2 cm. Dintr-un arc de 120 scoti cam 132-135 mps. Pt a nu avea probleme cu pistonul, recomand sa cauti un arc mai scurt si mai gros. Nu va crea vibratii inauntru si-ti va proteja pistonul. Cablajul e prost, trebuie schimbat. Hop-up-ul si teava: Camera de hop up are niste jocuri. In plus e tinuta de teava externa prin 2 surubele ce se desfac. Eu am prins camera de hop-up de teava externa cu un colier de gaze (e la interior, nu se vede). Colierul ala a facut minuni. Cat despre camera de hop-up in sine....mi-a luat ceva bibileala sa o stabilizez. Apoi...teava replicii e foarte lunga 650 mm (parca). Peste 490 de mm ai range...dar se duce pe pula precizia. Daca pui o teava mai scurta, ai cilindrul din gearbox prea lung pt teava aia (la urmatoarea desfacere fie ii portez cilindrul, fie ii fac altul de nou, portat si montez o teava de 490). Acum...replica nu-i pentru mecanici incepatori. In plus cand am cumparat-o eu, era abia lansata pe piata. O parte din problemele de mai sus poate au fost rezolvate. Daca o cumperi, am sa-ti zic pas cu pas ce trebuie facut.
  5. Daca iti cade bila atunci cand indrepti arma in jos, tu, mai degraba ai o problema cu guma de hop up. Ori nu e montata bine ori buza acesteia nu iti retine bila, ci o lasa sa treaca mai departe, pe teava, fara ca arma sa se fi declansat. De ce iti apare atunci cand incarci mai putine bile ?!...pt ca-i arcul de la incarcator un pic mai tare (deci incarcatoarele sunt bune) si iti forteaza bilele in camera. Asta inseamna ca ai si o probloma de compresie. Nu va face la fel cand folosesti un high cap pt ca ala nu are putere sa bage bilele in camera cum are un mid normal (insa tot trebuie sa umbli la guma).
  6. Cine are, cine cunoaste, sau cineva care il poate comanda...ideea e ca intr-un viitor foarte scurt imi va trebui un piston pt Cyma SVD. Al meu mai are 2 la viata.
  7. Cam mare...130-135. Insa nu vad de ce ar fi fost o problema. Am rulat doar gume moi pana acum si au tinut cu anii. In plus, nu am vazut urme de uzura. Singur faza era ca buza aia care face etansarea si ar trebui sa tina bila nu-si facea treaba.
  8. Eu am probat-o pe aia de 50 sau 60 de grade..nu mai stiu exact cat. Nu m-a incantat. Reusea sa dea efect de hop pana la bile de 0.43. Eu foloseam de 0.3. Dupa o luna a inceput sa-mi bage cate 2 bile pe teava. Cand am scos-o afara, am vazut ca buza gumei nu tinea deloc bila. Nu parea uzata, insa nu-si facea treaba.
  9. Man, uite cam cum sta treaba...cand vine vorba de a fi incepator in ale airsoftului, cel mai bine inveti sa joci cu o trompeta mica. Rolurile de sniper (replici pe arc) sau DMR sunt un pic mai dificile. Toata lumea face confuzia intre a fi sniper la counter si a fi sniper la airsoft (aici trebuie sa te misti mult, sa flanchezi si sa fii foarte atent la ce iti face echipa). Plus mai e si o problema cu distanta de angajare si aici majoritatea incepatorilor gresesc cand trag sub med pana invata ce-i aia. Deci...arc: NU. Acum, electricile astea sunt prea multe pt ati putea da un sfat gen cumpar-o pe aia sau pe cealalta. Insa, iti pot spune ca la nivel de replici ieftine gen AK-uri, G-36, Steyr-Aug si cam tot ceea ce contine un gearbox V3, cam toti chinezii le fac bune (ei bune...nu-s perfecte, dar sunt mai putin mofturoase). La replici pe platforma M4/M16 (gear box V2) recomand replici mai scumpe. Un M4, la nivel de ansamblu corp/teava externa are cam multe piese. Astea in combinatie cu ce-i inauntru, daca nu-s facute bine fac numai probleme. Nu mi-a trecut inca prin mana un M4 de la Cyma, de ex, sa ma pot da cu parerea. Oricum, daca tot te-ai dus prima oara cu o replica de la un prieten, sfatul meu e sa rogi lumea pe teren sa te lase sa probezi si alte replici care iti plac. Vezi cum se simt in mana, cum trag, cum suna si daca ti se potrivesc. Intreaba de unde sunt cumparate. Vezi care sunt cele mai vechi de pe teren si cat de bine s-au comportat la alti jucatori. Asa ca firme si modele ai Cyma: fac Ak-uri, G-36-uri, Mp-5-uri bune; Jing-Gongul face Ak-uri, G-36, Steyr-Auguri bune, (sa nu te puna naiba sa vrei M4 de la astia; in plus, ei ca firma fac interne poate mai bune decat Cyma, insa la finisaje si mat ext stau cam prost...eu am un ak din 2009...deci ii iert pt finisaje). Ca modele scurte sunt Ak-ul 74 SU, Ak-ul cu pat rabatabil, G-36 sau Mp-5 uri...P90 . La nivel de M4/M16, pe la noi cam toti joaca cu G&G-uri si-i vad multumiti (sunt si de 1000 si de 2000 de Roni). Bile...la noi G&G sau Blaster (0.25 sau 0.28). Ahh...si faza cu precizia si range-ul: nu tin musai de puterea replicii. Cam in 80-90% din cazuri oricum umbli in ele, cel putin la nivel de guma de hop-up (30-40 de lei un G&G verde sau un Mad BUll sau Guarder transparent). Deci nu te astepta ca fiind noua din cutie sa faca minuni. Nu-i replica proasta, doar guma de Hop-up.
  10. Man...toata treaba asta cu dmr-ul e cam cea mai grea de realizat in airsoft. Indiferent de ce up-grade-uri faci, trebuie sa te apropii mult de constanta un unui bolt-act. si asta e dificil. Nu-i musai de bani...cat e de bibileala si de experienta. 1. Plecand de la bile (toata lumea ti-a zis cat de importante sunt), am observat ca dupa 130-135 mps, bilele de 0.3 nu mai sunt destul de grele...asta iti impune 2 lucruri: sa folosesti un sistem de hop-up capabil sa-ti ridice bile de 0.36 sau mai grele fara ati fute traiectoria bilei si al doilea...costul ridicat si disponibilitatea redusa pe piata pt bile grele de calitate (sunt scumpe, lumea nu le cumpara, se aduc rar). Acum, de ce iti zic ca nu sunt destul de grele alea de 0.3...exista niste zilioane de posturi in care unii mai destepti ca mine explica cum la viteze mari, bila acumuleaza in fata o contrapresiune a aerului direct proportionala cu viteza bilei...ceea ce iti distruge precizia. La un 140 mps...o bila de 0.3 nu-i destul de grea incat sa-si pastreze pt mult timp energia si la viteza aia, orice mica adiere de vant o va duce in balarii. Eu am fost foarte mirat cum, pe aceeasi replica, la 132 mps o bila de 0.3 se ducea mai constant decat la 142 mps. 2. Guma de hop-up: tu ai ales o guma destul de dura. Eu am ales-o pe aia de 50 de gr. Dezavantajul meu e ca fiind moale, buza gumei de hop-up nu face fata la presiune mare... inconstanta. Avantajul e ca ii imprima bilei efectul de hop-up mult mai usor si fara deviatii stanga dreapta. O guma standard de aeg nu-i gandita bine pt replici de mare putere: alegi una mai dura, face fata presiunii, alegi una mai putin dura, risti sa nu ai constanta a vitezei sau sa se uzeze ceva mai repede. 3. Indiferent de upgrade-uri, e foarte important ca ansamblul GB-camera de hop-up sa fie fix si fara vibratii. E cel mai important loc. Te pisi pe ea presiune buna daca ansamblul ala joaca. GB-ul trebuie sa fie foarte bine fixat in corp, teava interna trebuie sa fie bine fixata in outer-barrel, ansamblul corp-teava trebuie sa fie foarte tapan. Aici intervine bibileala si rabdarea. Toate platformele de baza au bube de genul asta. Fie gb-ul joaca, fie camera de hop-up, fie tot corp-ul armei. La un svd de la Cyma un colier de gaze de 5 bani a facut minuni dupa un an de zile de bibileala. Si nu sta nimeni intr-un service sa traga vreo 10000 de bile cu replica ta sa-si dea seama unde-i buba. 4. Tevile....mai important decat diametrul e constanta pe toata lungimea tevii. Babeste, o simti la mana cand cureti teava (alea naspa rau se vad cu ochiul liber). Am vazut tevi stoc cu rezultate mai bune decat tevi de precizie tocmai pt acest motiv. 5. Sa nu bata vantul...toate cele de mai sus devin inutile. Realistic vorbind, vad 2 posibilitati pt set-upuri DMR: bile 0.3, max 135 mps, gume de hop-up clasice, 60 m bataie, 40-45 m precizie, costuri acceptabile sau HPA, teava Orga, R-hop, bile 0.36 in sus, buget de la Microsoft si te duci peste distantele alea lejer (dar tot nu trebuie sa bata vantul).
  11. https://picasaweb.google.com/116967899567334270136/6283735379908141921 Cum pana mea pun poze mari ?! ... nu ma pricep.
  12. Hm ?! Buza in care intra camera de hop-up era un pic mai lunga, astfel incarcatorul nu intra suficient de mult in replica pt a ajunge la blocator. Am slefuit cam jumatate de mm. Mai verifica o treaba...in partea stanga a replicii (pe exterior), acolo unde ar trebui sa intre incarcatorul, e o piesa din tabla prinsa cu 2 bolturi/suruburi. Nu stiu la ce foloseste agatatoarea respectiva, insa la Cyma mea suruburile erau un pic mai lungi si frecau incarcatorul in interiorul repliciii. Am sa pun niste poze mai tarziu....
  13. Am avut aceeasi problema. Am slefuit buzele incarcatoarelor. Intre timp am schimbat Mp-5 -ul respectiv cu unul de la alta firma, dar am pastrat incarcatoarele. Acum au joc, dar merg fara probleme.
  14. Andrei-HAM

    Uluc AIMS?

    Cred ca mai usor vorbesti cu cineva care stie pe cineva, care stie pe altcineva ce are o imprimanta 3D.
  15. Andrei-HAM

    World of Tanks

    Bah...mie spotul nu prea imi iese, in schimb....http://wotreplays.com/site/1898201#winterberg-andrei_ham-lttb PS...am gasit un algoritm ciudat in joc. Stiti cum sunt zilele alea naspa, cand nu intra nimic...cred ca mm-ul se poate fenta. Am castigat tigaia aia de Ciu-nu..caca, acum 2-3 saptamani. Nu am vandut-o, alt tanc premium nu am. Am observat ca daca joci alternativ cu tanc premium/tanc normal poti gici urmatorul joc. Ideea e ca joci din prima cu ala premiu...castigi, bun, joci si a doua oara...castigi, mai joci o data si iti da echipa aia fantastica cu care pierzi cu 15-3. Dupa aia bagi tancul normal...e cam garantat sa prinzi echipa buna. Problema e ca ori prinzi o echipa din aia de matura cu ceilalti, ori te plictisesti de jucat cu tancul premium. Functioneaza bine la nivele pana in 8, dupa 8 e cam problematic. In zilele bune intra multe meciuri, in alea mai naspa te cam mentii la 50/50 sansa de castig. Faza e ca daca sari din schema sa joci doar cu tancuri normale, in jumatate de ora iti piere cheful de joc. E buna metoda pt ridicat ratingul la tancuri cazute sub medie sau la facut bani (nu pici pe pierdere cu tancurile normale).