ASR Forum

www.airsoftromania.com
It is currently Sat Sep 22, 2018 7:07 am
progear.ro

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Propuneri Competitii noi
PostPosted: Thu Apr 15, 2010 12:01 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Feb 05, 2009 1:48 pm
Posts: 1323
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Localitate: Bucuresti/Tulcea
In cadrul acestui thread (propus de Ilion, sa nu zica ca ii fur idea) se vor posta idei/propuneri de competitii noi.

Reguli de postare:

1. Fara FLAME-URI de orice gen. Cu siguranta se vor aplica sanctiuni pt astea.
2. Postati propunerea cu regulament si modalitate de desfasurare
3. In cadrul acestui thread nu se fac discutii pe marginea propunerilor
4. SE POSTEAZA DOAR PROPUNERI. Orice alt post care nu se constituie intr-o propunere sau o idee foarte bine argumentata va fi sters.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Apr 15, 2010 4:35 pm 
Offline
CSA Acvila
User avatar

Joined: Wed May 21, 2008 5:04 pm
Posts: 2244
Location: Bucuresti
Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times
Vitezomanul wrote:
In cadrul acestui thread (propus de Ilion, sa nu zica ca ii fur idea) se vor posta idei/propuneri de competitii noi.

Reguli de postare:

1. Fara FLAME-URI de orice gen. Cu siguranta se vor aplica sanctiuni pt astea.
2. Postati propunerea cu regulament si modalitate de desfasurare
3. In cadrul acestui thread nu se fac discutii pe marginea propunerilor
4. SE POSTEAZA DOAR PROPUNERI. Orice alt post care nu se constituie intr-o propunere sau o idee foarte bine argumentata va fi sters.

Bravo vitezomane pentru initiativa!
Ca o completare a ce a scris colegul nostru, va propun urmatoarele:
1. Regulamentul trebuie sa fie gandit in spiritul celor 4 principii:
a. Trebuie sa ai un numar clar de pe teren de membri de fiecare club;
b. Trebuie sa ai probe foarte clare, iar fiecare club trebuie sa aibe misiuni perfect egale;
c. Probele trebuie sa fie cuantificabile si sa nu existe dubii.
d. Trebuie ca squad-urile sa fie vizibile pe traseu. Ex: Fotbalul, atletismul, raliul, boxul, artele martilale, etc toate aceste sporturi pot fi vazute de comisiile de arbitraj, de organizare, media si spectatori.
2. Noul regulament trebuie a fi implementat.
3. Din momentul in care considerati ca respectivul regulament este unul sportiv atunci va veti adresa viitoarei federatii cu un proiect foarte bine pus la punct spre aprobare!

_________________
Image
user vechi: mihai.grosan


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 16, 2010 11:57 am 
Offline
Team Sfintii
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 10:47 pm
Posts: 1950
Location: Slobozia, IL
Has thanked: 0 time
Been thanked: 4 times
Voi propune federatiei (viitoare) de airsoft includerea tirului airsoft de tip IAPS - International Practical Airsoft Shooting, ca ramura a sportului airsoft.

Aceasta ramura va avea trei tipuri de probe:
1. Pin Shooting
2. Steel Plate Shooting
3. Practical shooting (ati putut vedea putin la Bulbucata, la primul concurs de tir airsoft)

Avantaje:
- este o forma relaxanta, sigura si distractiva de a practica airsoftul;
- regulamentele sunt clare, cuprinzatoare si stricte;
- tirul IAPS este practicat in multe tari la nivel mondial, se pot organiza meciuri prin corespondenta cu toate tarile participante, asa numitele postal-matches ( http://www.airsoft-shooting.org/2010-PS ... Match.html ), acestea putand fi organizate si pe teritoriul tarii in diverse orase in cadrul unui campionat national, fara a fi nevoie neaparat de deplasarea concurentilor;
- toate rezultatele tragerilor sunt perfect cuantificabile.

Resurse pentru a va putea documenta:

http://www.airsoft-shooting.org/Romania.html
Urmeaza si traducerea pentru regulile de practical shooting, pe care din motiva lipsei timpului disponibil, n-am apucat sa o fac.

In acest topic este o descriere a fenomenului tirului airsoft de tip IAPS, precum si un loc unde va puteti da cu parerea despre oportunitatea includerii acestei ocupatii in sfera sportiva:
viewtopic.php?f=22&t=5217

Bun, acum ca am facut prima propunere concreta, va astept la discutii pe topicul de mai sus, topicul prezent fiind doar pentru propuneri, si va rog sa facem un efort sa-l tinem curat.

_________________
Image
Image
[Silicon mouth-first BB in my life] [Combat journalist- http://picasaweb.google.com/nashu.airsoft http://www.6mm.ro] [Engineering and demolitions - Bradulet] [Celebrity - Berget 8 2010, NAF 23, Fox 3] [Chairsofter] [Tick collecter - 1 tick fed so far]


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 16, 2010 11:59 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Feb 05, 2009 1:48 pm
Posts: 1323
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Localitate: Bucuresti/Tulcea
Rezervat.

Informatiile se vor adauga cand vor fi gata.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Oct 16, 2010 8:48 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Jul 30, 2008 8:23 pm
Posts: 554
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Localitate: Cluj-Napoca
Chiar daca a mai fost postat si la alta sectiune, in spiritul threadului de fata, cred ca acest regulament isi are, de fapt, locul aici.
Multumesc pentru intelegere.

Toate cele bune, de la Cluj!


CONCURSUL DE AIRSOFT C.Q.B. (CLOSE QUARTER BATTLE)
IN CADRUL

CUPEI „DACIA REX IRON TEAM- ROU” 2010
BAISOARA, CLUJ

REGULAMENT DE DESFASURARE

CONCURSUL DE AIRSOFT C.Q.B.(CLOSE QUARTER BATTLE)

I.GENERALITATI

1. Prezentul Regulament constituie o varianta si are scopul de a stabili reguli si norme care, aplicate in mod unitar, nediferentiat, stau la baza unei bune organizari si desfasurari ale competitiilor sportive de airsoft.
2. Regulamentul defineste si reglementeaza conditiile de organizare, participare, clasificare si de natură tehnica, pentru competitiile de Airsoft C.Q.B.
3. Acest document se doreste a fi inca o „piatra” la temelia Airsoftului ca SPORT in Romania, in spiritul demersurilor care sunt necesar a fi facute pentru a dezvolta acest nou sport in tara noastra.

II.VALORI SI ATITUDINI

2.1. Dorinta de autoperfectionare si perseverenta in atingerea si depasirea obiectivelor de pregatire si de performanta prestabilite.
2.2. Manifestarea spiritului competitiv in activitatile de antrenament si competitionale.
2.3. Simtul datoriei si responsabilitatea in pregatire si concurs.
2.4. Respectarea regulilor si conditiilor de desfasurare competitionala.
2.5. Manifestarea spiritului de fair-play, atat in activitatea sportiva cat si in viata sociala.
2.6. Disponibilitate pentru colaborare cu partenerii, pentru initierea si mentinerea relatiilor inter-umane.
2.7. Obiectivitate in aprecierea randamentului propriu, al coechipierilor si al celorlalti competitori.
2.8. Optiunea pentru o viata sanatoasa si echilibrata, pentru adoptarea unui regim de activitate care sa imbine armonios efortul fizic cu cel intelectual, solicitarea cu refacerea, timpul ocupat cu cel liber.



III. OBIECTIVE

3.1. Valorificarea la nivel maxim, in competiţii, a potentialului fizic, tehnic, tactic, psihologic si teoretic, dobandit prin pregatirea practica, sportiva.
3.2. Optimizarea componentelor pregatirii sportive proprii, prin integrarea cunostintelor si a metodologiei insusite in pregatirea sportiv-aplicativa.
3.3. Manifestarea calitatilor de organizator, arbitru si conducator al activitatilor de pregatire ÅŸi de concurs/competitionale, precum si a grupelor de initiere in disciplina sportiva respectiva.
3.4. Evaluarea obiectiva a randamentului sportiv propriu, al tuturor competitorilor.
3.5.Manifestarea constanta a unui comportament bazat pe respect fata de reguli, organizatori, fata de toti competitorii, arbitrii, precum si fata de alti participanti si fata de spectatori.


IV. MODUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI

4.1.CADRUL GENERAL DE DESFASURARE

4.1.1.Competitia de airsoft C.Q.B poate imbraca diverse forme. Una dintre ele este varianta ce va fi experimentata la editia din 2010 a CUPEI „DACIA REX IRON TEAM ROU”.
4.1.2.Fiecare „echipa de asalt” participanta la CONCURSUL DE AIRSOFT CQB trebuie sa actioneze in regim de „lupta in cladire” in vederea parcurgerii unui traseu in cel mai scurt timp odata cu „indeplinirea misiunii” in cele mai bune conditii.
4.1.3.”Echipa de asalt” trebuie sa elimine „adversarii” gasiti in „cladire” in vederea „eliberarii”ostaticilor, fara a pune in pericol viata acestora si cu „pierderi” minime din partea echipei.
4.1.4.”Tintele” de pe traseu trebuie angajate cu respectarea procedurilor de „lupta in cladire” astfel incat obiectivul echipei sa fie indeplinit cu rezultate cat mai bune (punctaj) si fara victime, atat din partea echipei cat si din partea „ostaticilor”.
4.1.5. Fiecare echipa poate fi alcatuita din 4-5 jucatori cu urmatoarele functiuni:
• 1 sef al echipei
• 1 directional (POINTMAN, scut balistic)
• 2 oameni de acoperire
• 1 jucator pentru securitatea spatelui echipei

IMPORTANT: echipa se divide in binomuri pentru actiunea in interior


4.2.CADRUL SPECIFIC DE DESFÄ‚ÅžURARE

4.2.1.Echipele participante

4.2.1.1.Fiecare echipa va lua startul avand asupra sa replici de airsoft, „munitia” si echipamentul in conformitate cu specificul actiunilor CQB. Echipamentul obligatoriu poate include masca specifica jocurilor airsoft, replici de tipul shotgun si alte elemente auxiliare necesare actiunilor CQB.Toate acestea pot fi precizate intr-o anexa la regulament.
4.2.1.2.Echipele participante la concurs vor respecta intocmai indicatiile membrilor serviciului de arbitraj pe toata durata concursului. Responsabilitatea pentru actiunile intregii echipe îi revine fiecarui CONDUCATOR DE ECHIPA/TEAMLEADER, in parte. Orice actiune preconceputa, care ar putea duce la ranirea, vatamarea corporala a participantilor la concurs sau a arbitrilor, precum si neincadrarea in normele si regulile de concurs si conduita stabilite de catre Organizatori si/sau cerute de catre arbitri pe timpul concursului, vor atrage dupa sine, in consecinta, eliminarea din competitie a echipei din care face/fac parte persoana/persoanele care au provocat sau au produs incidentul/incidentele.


4.2.2.Co-Participanti la Concurs(OPFOR)

4.2.2.1.Membrii echipelor din cadrul co-participanţilor (OPFOR) sunt membri ai organizatiei-asociatiei sportive organizatoare, sau invitati ai acesteia. Echipamentul, ”armamentul” si „munitia” folosita de catre membrii OPFOR se vor incadra in regulile generale prevazute in Regulamentul de desfasurare al concursului.
4.2.2.2.Toti membrii OPFOR, ca si toti membrii echipelor participante la concurs, SUNT OBLIGATI sa respecte normele si regulile competitiei. Nerespectarea acestora intocmai atrage dupa sine eliminarea din cadrul activitatii a persoanelor in culpa.

4.2.3.Traseul concursului
4.2.3.1.Traseul concursului poate include un spatiu dintr-o cladire „pregatita” pentru acest tip de actiuni in vederea realizarii SIGURANTEI si PROTECTIEI jucatorilor pe tot parcursul traseului sau un spatiu de cladire simulat, astfel incat sa ofere posibilitatea actiunilor in regim CQB.

V. PROBELE / STANDURILE COMPETITIEI
* Competiţia poate cuprinde 3-5 STANDURI, reprezentate de „incaperile” pe care echipa trebuie sa le parcurga.

5.1. STANDUL nr.1 il reprezinta „incaperea” nr.1 cu „obiectivele” aferente.Obiectivele pot fi reprezentate de tinte AMIC/INAMIC si trebuie angajate ca atare.SIGURANTA tuturor jucatorilor este PRIMORDIALA.

5.2. STANDUL nr.2 il reprezinta „incaperea” nr.2 cu „obiectivele” aferente.Obiectivele pot fi reprezentate de tinte AMIC/INAMIC si trebuie angajate ca atare. SIGURANTA tuturor jucatorilor este PRIMORDIALA.

5.3. STANDUL nr.3 il reprezinta „incaperea” nr.3 cu „obiectivele” aferente.Obiectivele pot fi reprezentate de tinte AMIC/INAMIC si trebuie angajate ca atare. SIGURANTA tuturor jucatorilor este PRIMORDIALA.

VI. NORME GENERALE LA STANDURI

6.1. Actiunea echipei in ansamblu trebuie sa respecte normele si regulile de angajare ale C.Q.B.
6.2. Obiectivele „angajate cu foc” cu replicile airsoft pot fi reprezentate atat de tinte fixe sau mobile, cat si reprezentate de jucatori ai OPFOR si cei care simuleaza o persoana/e „ostatec/i”.
6.3. Timpul in care echipa reuseste sa termine actiunea este un ELEMENT FOARTE IMPORTANT al evaluarii acesteia.

VII.NORME SPECIFICE LA STANDURI

7.1.Tintele aflate pe traseu angajate de catre echipa TREBUIE sa reprezinte ELEMENTELE OPFOR, nu ELEMENTELE „PRIETENE” .
7.2.Elementele OPFOR pot fi cuantificate diferit in functie de „complexitatea”acestora.
7.3.Pe traseu pot sa apara elemente surpriza care pot ridica nivelul de complexitate al actiunii.
7.4.Nu se vor folosi gaze iritante sau elemente pirotehnice specifice reale pe parcursul traseului de CQB ele putand fi totusi simultate de obiecte inerte si zgomote care sa simuleze, aceste elemente, fara a pune in pericol NICIODATA, siguranta sau integritatea jucatorilor angrenati in competitie, fie din cadrul echipei sau OPFOR/ELEMENTE „PRIETENE”.
7.5.Regulile de angajare privind distantele de tragere si felul focului executat cu replicile airsoft se stabilesc in functie de dimensiunile traseului si de dispunerea acestuia astfel incat SIGURANTA jucatorilor sa fie PERMANENT respectata.
7.6.TIMPUL de actiune TREBUIE sa fie CAT MAI SCURT posibil in vederea obtinerii unui rezultat final cat mai bun, fara a se NEGLIJA punctajul obtinut la TINTE si penalizarile aferente greselilor comise de membrii echipei pe parcursul traseului.
7.7.Ordinea si prioritatea angajarii obiectivelor aparute pe traseu este responsabilitatea membrilor echipei.
7.8.Ordinea parcurgerii standurilor poate fi data de asezarea incaperilor in care se actioneaza sau poate fi lasata la latitudinea sefului echipei/TL CQB cu respectarea traseului principal de concurs privind STARTUL/patrunderea in obiectiv si INCHEIEREA traseului/punctul de iesire din obiectiv.


VIII.PREVEDERI SPECIALE

8.1.Prezentul regulament poate suferi imbunatatiri in functie de experienta castigata pe timpul desfasurarii acestui model de concurs si in functie de complexitatea competitiei.

IMPORTANT!
Acesta este un model al unui CONCURS AIRSOFT CQB propus, pentru inceput, de catre ECHIPA A.S.”DACIA REX”din Cluj-Napoca.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 3:12 am 
Offline
Iron Sky Team
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 12:39 am
Posts: 512
Location: bucuresti
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
o mica intrebare/ propunere. nu am vazut niciodata discipline de long range shooting in airsoft ca 300 m prone, 3 position shooting sau 1000 yards match rifle shooting ca sa dau cateva exemple. bolt actionurile airsoft sunt in medie capabile sa bage 10 bile intr-un a4 la 40 de metri, deci se poate puncta fara probleme, dar cred ca e posibila amplasarea tintelor pana la 70 de metri, iar cheltuielile sunt minime : tinte, si eventual stegulete de vant plus un teren drept de dimensiuni adecvate.

_________________
http://iron-sky.ro/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 4:03 am 
Offline
Am arma cu glont de 19 ani
User avatar

Joined: Thu Mar 12, 2009 12:15 pm
Posts: 2115
Location: Bucuresti
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Consider airsoftul un sport de actiune, energic, si de echipa.
Competitia presupune un adversar...trasul in tinte este pentru mine un antranament pentru adevarata competitie, acea cand jucatorii unor cluburi diferite se intalnesc fata in fata pe teren si lupta pentru emblema clubului din care fac parte.


Mai am de scris nu este varianta finala dar....se poate citii

HARDCORE AIRSOFT COMPETITION.

GENERALE
-jocul este intre cluburi care intra in competitie impartite pe squaduri.
-terenul competitiei - woodland/cqb
-arbitrii platiti
-premii in valoare de ....
-squaduri de 5 oameni.
-nu exista restrictii la formarea squadurilor
-obligatoriu toti membri squadului sa aiba acelas echipament.(se accepta inclusiv squad de civili inarmati)
-sistem de competitie piramidal(tragere la sorti)

REGULI GENERALE
-interzis jucatorilor sa revedice lovituri pe teren
-jucatorul NU se cearta pe teren cu adversari
-jucatorul poate sa tipe DOAR la membrii squadului sau
-fara blindfire
-fara med
-protectie obligatorie(la ochi si gura)
-fara replici cu putere mai mare de 130m/s
-fara doctor
-fara ricoseu
-daca esti lovit in arma esti mort
-fara respown
-durata limitata de joc 40 minute
-se admite knifekill
-fara "bang" verbal
-la tragere simultana ambii jucatori sunt morti



Arbitraj principii - Arbitrul este suveran si independent fata de jucatori si organizatori
1.Arbitru trebuie sa cunoasca regulile jocului si scenariu
2.Arbitru trebuie sa fie ferm in luarea hotararilor
3.Arbitrul sanctioneaza lovitura directa si vadit ascunsa de catre jucator
4.Arbitrul sanctioneaza si alte acte de indisciplina privind regulamentul

Pentru punctul 3 am in vedere urmatoarele modalitati de sanctiuni:
Daca jucatorul este sezizat lovit de bile dar intr-o situatie de fuga sau in timp ce trege este lovit in vesta
cu imposibilitate sa auda SI sa simta el este eliminat de arbitru cu depunctarea jucatorului
Daca jucatorul este sesizat de arbitru ca nu moare la o lovitura directa pe care trebuia s-a auda si s-o simta
este data afara si sanctionat squadul cu depunctarea.
Arbitrul trebuie sa lase ragaz jucatorului sa spuna mort Daca dupa ce este lovit nu a tipat mort in 4 secunde
se considera nemuritor si se sanctioneaza.

Punctul 4:
Blindfire - dat afara + depunctat jucatorul
tipat la inamic - dat afara + depunctat jucatorul
tipat la arbitru sau GM - dat afara depunctat jucatorul si echipa
scoaterea protectiei in conditii de nesiguranta(in timpul jocului) - Dat afara, depunctat si depunctata echipa


SCENARIU - este modificabil din punct de vedere al obiectivelor
Exemplu de scenariu:
Fiecare jucator aduce echipei prin moarte nesanctionata 10 puncte
Moartea sanctionata usor elimina si depuncteaza jucatorul de cele 10 puncte
Moartea sanctionata dur elimina depuncteaza jucatorul si squadul de toate punctele acumulate

Terenul este delimitat. In mijloc se pune un steag care valoreaza 50 puncte.
La fiecare 10 minute GM mai pune un steag; in total vor fi 4 steaguri
Pe teren intra 3 squaduri in 3 baze simetric asezate cu obiectivul de a captura cat mai multe steaguri
si a le duce in baza initiala de plecare.
Distanta de la bazele de plecare ale squadurilor
la steaguri este egala si pozitionarea squadurilor in baze va fi trasa la sorti
Steagul se considera cucerit dupa 100 secunde de tinut in baza(cronometreaza arbitru sau GM)
..Cand steagul intra in baza se aude un semnal sonor.Cand steagul e cucerit(dupa 100 secunde) se aude alt semnal sonor
In timp ce se cronometreaza jucatorul cu steagul din baza poate fi angajat si i se poate lua steagul daca este omorat.
Pe teren intra 6 arbitrii cate, 2 pentru fiecare squad,
care vor arbitra zonal unu mai aproape de steaguri celalalt mai aproape de baze.

_________________
Mic Urs In Embargou
Impreuna cu Tanio Kopanu Koba am deschis scoala de antrenamente pentru trupe speciale:http://www.youtube.com/watch?v=kyNU5ejltAI


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 9:03 am 
Offline
CSA Acvila
User avatar

Joined: Wed May 21, 2008 5:04 pm
Posts: 2244
Location: Bucuresti
Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times
cinefile, eu cred ca acest tip de competitie tre sa fie foarte bine implementat, vizavi de partea de arbitraj...aici e problema!

_________________
Image
user vechi: mihai.grosan


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 12:04 pm 
Offline
A.S.T.B.
User avatar

Joined: Fri Aug 15, 2008 3:08 pm
Posts: 5597
Location: Buzau
Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times
Localitate: Buzau
Daca se organizeaza o hala si se joaca cum zice cinefilu de exemplu, si daca vorbim de o chestie nationala, nu cred ca e o mare nenorocire sa pui si vreo X camere de luat vederi pe acolo. Eu asa as face. Nu neaparat ca sa stea arbitrii sa se uite la filmari, dar din pacate "frica pazeste pepenii"

_________________
Quality only hurts once! Your penis will never grow to match the power of your rifle, tune down!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 2:22 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Jan 17, 2010 8:35 pm
Posts: 1163
Location: Lehliu-Gara
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Localitate: Lehliu-Gara
Iar ajungem la arbitrii si camere...nu toate sporturile au rigurozitatea asta la sange privind respectarea 100% a regulamentului,mai precis prin natura jocului exista sansa sa fie favorizata o echipa prin simplu fapt ca arbitrii sunt si ei oameni.Va dau 2 exemple in acest sens :
*Forbalul,da! marele fotba!lde cate ori nu se dau goluri din offside,de cate ori nu sunt date penalty gresite sau cornere ,etc.Putems spune ca Sportul REGE este unu dintre cel mai interpretabil Sport si plin de "nemuritori" (ai fotbalului) posibil,de cate ori nu vezi simulari de faulturi,sau 2 oameni care ridica ambi mana ca ei ar trebuii sa bata aut sau corner desii stiu ca nu e asa.Si exemplele pot continua.
*Baseball-ul unde tot un arbitru spune ca esti "in" sau "out" si nu are in totdeauna dreptate.
Ce vreau sa scot in evidenta este ca sunt multe sporturi in care jucatoriii incearca si reusesc sa castige prin trucuri,viclenii si etc. si cu toate astea nu vad nici o Tara sau minister ca a interzis jocul ala ,ba din contra alea sunt sarea si piperul.Acum eu nu spun ca ar trebuii acelas lucru si in Airsoft doar ca daca am reusii sa lasam arbiotrii sa decida si sa fie suverani pe teren poate nu ar fi asa rau.Mai precis omul x trage in omul Y daca Y nu spune mort(Indiferent daca a fost lovit sau nu)Arbitrul sa il poata scoate din joc.Dai putere mai mare arbitrului si in jocurile fara respawn poti face gen ca la hokey.Daca el spune mort e mort de tot daca arbitrul vede dar nu e 100% sigur ca a fost luat il poate trimite "pe banca " 5 minute dupa care revine in joc sau il poate scoate de tot.Aceasi regula si petru nimeritori..ai protestat ..5 minute afara.
Am scris acest post tocmai pentru a arata ca sunt multe sporturi in care e greu sa fi 50-50 egal ca sanse ambelor echipe.Si ca la noi cuvantul cuantificabil a fost dus la extrem.Dacaa intr-o locatie faci schimb de teren la jumatatea jocului(ca la fotbal) poti implementa orice scenariu deoarece sanse sunt egale..fiecare echipa trebuie sa indeplineasca aceleasi obiective jucand pe acelasi teren in aceleasi conditii.Daca nu are legatura cu ce se discuta si se consider flame sau altceva ..rog adinul sa stearga postul .E doar o opinie personal vizavi de Airsoft.Nu poti scoate un joc 100% corect cand il practica niste Oameni..facem airsft cu roboti si o sa fie 100% corect.

Le :IAta si un exemplu de scenariu cuantificabil zic eu si in care lumea ar "muri" mai des :)

Se dau 5 baze,patru in colt una in mijloc,2 sau 4 echipe (de preferat 2) fiecare echipa porneste din puncte diametral opuse si are ca scop capturarea si mentinerea cat mai mult timp a uneia sau mai multor Baze.
Cand o echipa cucereste o baza primeste punct pentru fiecare minut in care o detine ,can are 2 baze 2 puncte si asa ma i departe pana la 5 baze.Cine ajunge primul la 100 de puncte castiga.
Cand un jucator moare si ajunge in respawn tine apasat un buton timp de 2 minute (sau alta metoda de cuantificare a celor 2 minute) si adauga 1 punct pe tabela de scor pentru echipa sa pentru a stimula "moartea" si a limita nemurirea si pentru a fio respawn cu timp fix si nu instantaneu.
Cand Echipa adversa ajunge la o distanta prestabilita sa zicem 30-50 metri de baza respectiva baza nu mai produce puncte prina apasarea butonului cat timp exista cel putin un jucator la 30-50 metri de baza respectiva (cina a jucat la lehliu stie panourile portocalii si regula)si nu jucatorii care detin baza respectiva nu se mai pot respawna in acea baza ci in oricare alta detinuta de echipa lor (respectand aceleasi regula de 2 minute)
Instrumente de control necesare :
2 arbitrii pentru o suprafata de teren de 5 ha ..care sa poata scoate 1 jucator Oricand din teren indiferent de motiv .Punct.
4 camere de luat vederi (sau arbitrii ) care sa stea in baze pentru a monitroriza cele 2 minute trecute (sau se poate implementa la nevoie un sistem electronic si scutim mult din discutie si munca)
Sistemul electroic are 2 butoane care actioneaza 2 becuri + inca 4-5 butoane care actioneaza tabela pentru fiecare 2 minute cat sunt apasate .exemplu:
echipa albastra ..cucereste baza 1..apasa butonul albastru...se aprinde deasupra bazei un bec albastru...contorul de puncte din centru (sau unde vrem sail punem) incepe sa adauge 1 punct pentru ffiecare minut in care becul albastru este parins (pentru echipa albastra)...echipa albastra mai ia o baza ....pentru foecare minut se contorizeaza pe tabela 2 puncte....in echipa albastra moare un om..acesta sta cu mana pe butonul din oricare baza cu bec albastru aprins si pentru cele 2 minute echipa albastra primeste puinct...la fel si cu echipa rosie...castiga cine face 100 de puncte.
Eu zic ca e un joc cuantificabil si corect deoarece poti detine oricare dintre cele 5 baze deci nuai un teren strict de joc ..terenul e acelasi pentru ambele echipe si reprezinta totalitatea suprafetei de joc.La fel si cu punctele si cu bazele totul este cu sanse egale.
Astept apreri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 4:11 pm 
Offline
Hardcore Airsoft Team
User avatar

Joined: Thu Mar 18, 2010 1:28 pm
Posts: 529
Location: stadion Olimpia
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Localitate: Bucuresti
Eu propun 2x2, 3x3, 4x4... deathmach.
Locatie ideala: un teren de hochei reamenajat cu obstacole si baricade simetrice. Teren de hochei deoarece deoarece e bine gandit ca sa protejeze spectatorii, si nu e atat de mare ca sa nu poata fi monitorizat. arbitrii, in spatele geamurilor de plexiglas astfel incat sa poata monitoriza in permanenta meciul. Alte detalii tinand de regulament se pot discuta ulterior.

_________________
Send in the hooker, hold the priest! I wanna go to hell with a smile on my face! :D
SRC G36K / KJW Sig P229
Hadcore Airsoft Team


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 4:21 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Sep 29, 2009 3:56 pm
Posts: 785
Location: Sat Vacanta
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Localitate: Bradulet
Swarm wrote:
Iar ajungem la arbitrii si camere..

IAta si un exemplu de scenariu cuantificabil zic eu si in care lumea ar "muri" mai des :)

Se dau 5 baze,patru in colt una in mijloc,2 sau 4 echipe (de preferat 2) fiecare echipa porneste din puncte diametral opuse si are ca scop capturarea si mentinerea cat mai mult timp a uneia sau mai multor Baze.
Cand o echipa cucereste o baza primeste punct pentru fiecare minut in care o detine ,cand are 2 baze 2 puncte si asa ma i departe pana la 5 baze. Cine ajunge primul la 100 de puncte castiga.
Cand un jucator moare si ajunge in respawn tine apasat un buton timp de 2 minute (sau alta metoda de cuantificare a celor 2 minute) si adauga 1 punct pe tabela de scor pentru echipa sa pentru a stimula "moartea" si a limita nemurirea si pentru a fio respawn cu timp fix si nu instantaneu.
Cand Echipa adversa ajunge la o distanta prestabilita sa zicem 30-50 metri de baza respectiva baza nu mai produce puncte prina apasarea butonului cat timp exista cel putin un jucator la 30-50 metri de baza respectiva (cina a jucat la lehliu stie panourile portocalii si regula) si nu jucatorii care detin baza respectiva nu se mai pot respawna in acea baza ci in oricare alta detinuta de echipa lor (respectand aceleasi regula de 2 minute)
Instrumente de control necesare :
2 arbitrii pentru o suprafata de teren de 5 ha ..care sa poata scoate 1 jucator Oricand din teren indiferent de motiv .Punct.
4 camere de luat vederi (sau arbitrii ) care sa stea in baze pentru a monitroriza cele 2 minute trecute (sau se poate implementa la nevoie un sistem electronic si scutim mult din discutie si munca)
Sistemul electroic are 2 butoane care actioneaza 2 becuri + inca 4-5 butoane care actioneaza tabela pentru fiecare 2 minute cat sunt apasate .exemplu:
echipa albastra ..cucereste baza 1..apasa butonul albastru...se aprinde deasupra bazei un bec albastru...contorul de puncte din centru (sau unde vrem sail punem) incepe sa adauge 1 punct pentru ffiecare minut in care becul albastru este parins (pentru echipa albastra)...echipa albastra mai ia o baza ....pentru foecare minut se contorizeaza pe tabela 2 puncte....in echipa albastra moare un om..acesta sta cu mana pe butonul din oricare baza cu bec albastru aprins si pentru cele 2 minute echipa albastra primeste puinct...la fel si cu echipa rosie...castiga cine face 100 de puncte.
Eu zic ca e un joc cuantificabil si corect deoarece poti detine oricare dintre cele 5 baze deci nuai un teren strict de joc ..terenul e acelasi pentru ambele echipe si reprezinta totalitatea suprafetei de joc. La fel si cu punctele si cu bazele totul este cu sanse egale.
Astept apreri.


Da este cuantificabil; este sport.
Pentru scenariul asta se preteaza zona centrala a UM Boranesti.

Image

Mai exact E4-E5, F4-F5

_________________
Image

http://airsoftpark.wordpress.com/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 17, 2010 8:31 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Jan 17, 2010 8:35 pm
Posts: 1163
Location: Lehliu-Gara
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Localitate: Lehliu-Gara
pentru scenariul ala se preteaza orice locatie mihai..idea e sa creem scenarii care se pot plia pe orice zona..oriunde..scenariul de mai sus este pentru o de 5 -10 ha pentru 30-50 persoane eventual se mareste punctajul odata cu numarul de oameni ca sa nu ajungi la 100 numai din morti...sau se pot contoriza numai cate 3 odata ca sa se paota mentine o cadenta a punctelor.Odat definit bine cu reguli clare poate fi implementat oriunde..si scenarii dastea poti sa mai faci inca 3-4 lejer..fiecare cu sistem de punctaj.Acest scenariu daca o sa am suficienti arbitrii sau lumea o sa fie corecta o sa folosesc niste ceasuri de culori diferite cu actionare manuala ,vreau sa il incerc la lehliu in primul weekend in care vremea imi permite pentru ca locatia o am deja cu 5 baze exact 5 hectare ,perfecta pentru 30 de oameni.Bineinteles ca o putem implementa si la boranesti si cum ziceam ORIUNDE exista conditiile minime necesare de suprafata si forma geometrica.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Oct 18, 2010 11:58 am 
Offline
Team Sfintii
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 10:47 pm
Posts: 1950
Location: Slobozia, IL
Has thanked: 0 time
Been thanked: 4 times
@Cinefilul: Te gandesti la ceva de genul acesta?
http://www.youtube.com/watch?v=uVg_c0MUwL8

_________________
Image
Image
[Silicon mouth-first BB in my life] [Combat journalist- http://picasaweb.google.com/nashu.airsoft http://www.6mm.ro] [Engineering and demolitions - Bradulet] [Celebrity - Berget 8 2010, NAF 23, Fox 3] [Chairsofter] [Tick collecter - 1 tick fed so far]


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Oct 18, 2010 1:47 pm 
Offline
Am arma cu glont de 19 ani
User avatar

Joined: Thu Mar 12, 2009 12:15 pm
Posts: 2115
Location: Bucuresti
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
nu stiu cum se puncteaza in concursul pe care l-ai descoperit tu

daca ar fi in cqb poate ar arata asa...eu am facut scenariu pentru o locatie de woodland
oricum merge jucat oriunde daca se traseaza niste limite
as spune un maxim de 180m x 180m si un minim de 90 x 80 (mai mic decat terenul de la Lehliu) avand in vedere ca sunt 3 squaduri - 15 oameni in joc

Eu as face si altfel....pe un teren ca la Lehliu 220m x 220m
as baga 2 cluburi cu cate 3 squaduri total 30 oameni cu 6-10 arbitrii
problema este ca avem cluburi fara oameni si ........

in principiu sunt reguli care nu se schimba...puncatajul, maniera de arbitraj, regulile jocului
se pot schimba terenul si obiectivele (scenariul)

_________________
Mic Urs In Embargou
Impreuna cu Tanio Kopanu Koba am deschis scoala de antrenamente pentru trupe speciale:http://www.youtube.com/watch?v=kyNU5ejltAI


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

airsoftmechanix.ro


All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron

 
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group