ASR Forum

www.airsoftromania.com
It is currently Fri Aug 18, 2017 2:24 am
progear.ro

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: Fri Sep 11, 2015 6:41 pm 
Offline

Joined: Tue Jul 26, 2011 4:52 pm
Posts: 53
Location: Cluj-Napoca, Romania
Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time
Localitate: cluj napoca
Salutare,

De ceva timp tot vroiam sa aduc sb. asta in atentia publica. Toate eventurile airsoft de care am auzit pana acum au o super-poveste elaborata si in unele cazuri cu o gramada de detalii, de multe ori povestile fiind inspirate din situatii geopolitice. Desigur, e foarte bine ca se doreste complexitate, insa eu personal cred ca energia si resursele investite in situatia narativa pot dauna experientei de pe teren. Ca sa nu mai vb. de stereotipurile care in multe cazuri sunt negative si ignorante. Acuma probabil o sa arunce o gramada dintre voi cu chietre, ca ii "fun" si "must have" sa ai o poveste si ca de ce sa n-ai dar inainte sa lapidati, va rog sa cititi cele de mai jos si eventual sa discutam pe subiect:

Trebuie sa mentionez ca eu sunt fan al roleplay-ului si al experientei tactice oferite de airsoft. Pentru ca participantul sa aiba o experienta cat mai placuta trebuie sa fie prezent in ceea ce se intampla, ca sa nu plece acasa cand incepe sa ploua sau cand incepe sa-si scuipe plamanii.

O poveste buna si credibila este cea mai buna solutie pentru a obtine un roleplay bun. In aceasta situatie, intrebarea mea e de ce avem nevoie de regate si teroristi si whatever cand ne putem identifica foarte usor cu situatia de pe teren, cu grupul din care facem parte, grup care poate exista in realitate in scenariile de tip Red vs. Blue. Cu atat mai mult, poate exista o continuitate intre evenimente fiindca nu mai ai povesti diferite, ai doar doua factiuni mari si eventual factiuni independente care pot avea fidelitati schimbatoare de la event la event. In felul asta, lasand povestea la un minim de Red vs. Blue, lasi oamenii sa isi creeze propriile identitati in joc si aceste identitati vor fi intotdeauna compatibile cu "povestea" jocului.

Unii o sa spuna ca nu poti avea un joc echilibrat asa. Se poate avea un joc mult mai echilibrat transferand o parte din atributiile organizatorilor inspre faction-leaderi, incluzand aceste responsabilitati ca optiuni strategice de joc, care sa ajute si la echilibrarea situatiei. Jocul se poate echilibra de ex. prin tipul de sarcini dat echipelor/plutoanelor/unitatilor, care se pot shimba de la situatie la situatie, in functie de ce e pe teren.

Un exemplu ar fi: joci la Albastri si ai un rol initial de gen Taskforce (BW) si pleaca multi oameni acasa, fiind mult mai putini si incepi sa ai o problema cu echilibrarea jocului. In loc sa treaca oameni de la o echipa la alta ca sa echilibrezi poti sa schimbi stilul de joc intr-unul mai aproape de guerillas (nu ca ar fi mari diferente de joc intre cele 2 factiuni, desi poate ar trebui sa fie, bineinteles luand in considerare numarul jucatorilor si alte conditii de echilibrare). O situatie ipotetica ar fi posibilitatea faction-leaderului de a schimba incadrarea echipei sale si deci de a schimba anumite reguli care pot veni la pachet ex. TF - respawn doar in baze (1xFOB si 2xbaze respawn) -dar ca sa fii TF trebuie sa ai minim X plutoane/squaduri si Guerillas- timp de respawn mai scurt si mai multe respawn-uri fixe de ex. 6 si eventual fiecare respawn cu locuri limitate pe sesiune de respawn (dar trebuie sa ai maxim X plutoane/squaduri). Ar fi si super usor de implementat chestia asta, fiind nevoie doar de o coordonare minima intre organizatori si faction leader.

...plus ca ar fi si mai usor cu recunoasterea, daca ai ceva rosu sau albastru sau de alta culoare care va indica de ce forta apartii.

Mie sincer mi-ar conveni un foarte usor de memorat "Red vs. Blue", cat mai generic si fara detalii in plus. Se poate face joc de rol foarte usor si la scenarii de genul asta, diferenta e ca intra mai multe resurse in ceea ce se intampla pe teren si se poate ajuta si organizatorul cu partea logistica, plus ca nu esti limitat de naratiune (ex. o factiune de genul "contractori", sa zicem verzii, pot sa isi schimbe stilul de joc si/sau fidelitatea fata de o parte sau alta). Poti sa ai si mercenari si orice vrei la un joc de genul asta, fara sa trebuiasca sa scrii istoria factiunii "Libelulelor galbene" care cotropesc regatul "De dincolo de rau", ca intr-o fabula chinezeasca.

In concluzie, cred ca inainte de a crea un eveniment am putea sa facem un "studiu de piata" si sa vedem ce e mai important pt. jucatori - povestea sau efectiv experienta tactica/strategica, te simti ca la o miuta in padure sau sa traiesti experienta si/sau sa experimentezi o arie mult mai complexa de situatii tactice si/sau strategice

Pe langa asta, am convingerea ca daca dorim sa facem ceva cu informatiile colectate prin intermediul acestui thread ar trebui ca cineva sa faca un google form pe care sa il completam cat mai multi si sa vedem ce vrea lumea.

In legatura cu invite-only, cred ca e important sa fie cat mai multi jucatori dar cred si ca aia care belesc prazul pot stica ciorba si pentru ceilalti. O solutie super simplu de pus in practica ar fi inregistrarea tuturor participantilor la eventuri (eventual la alea mai mari) si crearea unei baze de date nominale cu jucatorii si echipele lor, unde ai sectiuni in care poti inregistra toate intamplarile mai mult sau putin fericite. Cu cat mai multa lume ar face chestia asta, cu atat mai multe informatii poti avea despre potentiali buni si rai participanti si asta poate ajuta mult la organizarea unui eveniment.

Atata am avut de zis, de-ocamdata. Nu ezitati sa ma contraziceti :)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

airsoftmechanix.ro


All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron

 
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group